Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Gastronovinky na Refresheri ti prináša Wolt Objednávaj si z množstva reštaurácií so skvelými zľavami na Wolte. S doručením. Objednaj si jedlo
Aktivuj si predplatné na pol roka zadarmo s ČSOB
24. januára 2023 o 9:24
Čas čítania 1:28
Ema Stanovská

Slováci využívajú donáškovú službu minimálne raz týždenne. Uhádneš, ktoré jedlo si objednávajú najčastejšie?

GASTRO GASTROPRIEMYSEL PIZZA
Uložiť Uložené
Gastronovinky na Refresheri ti prináša Wolt Objednaj si jedlo

U zákazníkov medzi 45 až 54 rokmi prevládala domáca kuchyňa, mladí od 18 do 34 rokov jednoznačne preferujú burgre.

Až 36 % slovenských zákazníkov si jedlo z donášky objednáva minimálne raz alebo dvakrát týždenne. Vyplýva to z údajov interného prieskumu spoločnosti Foodpanda, ktorý sa v roku 2022 uskutočnil v krajských mestách na vzorke 1 000 respondentov.

„Tieto údaje ukazujú, že foodpanda si počas svojho pôsobenia vybudovala silnú základňu zákazníkov, ktorí majú službu radi a pravidelne ju využívajú. Sú to hlavne ľudia, ktorí nemajú čas na varenie, alebo si jedlo objednávajú do práce v kanceláriách,“ cituje tlačová správa Daniela Ryšku, CEO Foodpandy pre slovenský trh.

Foodpanda
Zdroj: Foodpanda

Narástol aj počet príležitostných zákazníkov, ktorí si jedlo objednávajú niekoľkokrát ročne. V porovnaní s údajmi z konca roku 2021 ide o štvorpercentný nárast na súčasných 26 %. „Týchto zákazníkov najviac motivujú naše zľavové kupóny a akcie, ktoré s vybranými partnermi prinášame na pravidelnej báze,“ konštatuje Foodpanda.

Najobľúbenejším jedlom je pizza

Prvenstvo si u Slovákov za rok 2022 s prehľadom obhájila pizza, ktorá tvorila až 45 % objednávok. Druhé miesto patrí slovenskej tradičnej/domácej kuchyni, ktorú tesne nasledujú ázijské jedlá a stále populárnejší kebab.

Odporúčané
„Komunitný stôl je alfa omega tohto miesta,“ hovorí majiteľ OMA. Chcel vytvoriť miesto, kde môže hostiť ľudí „Komunitný stôl je alfa omega tohto miesta,“ hovorí majiteľ OMA. Chcel vytvoriť miesto, kde môže hostiť ľudí 31. júla 2025 o 11:00

U zákazníkov medzi 45 až 54 rokmi prevládala domáca kuchyňa, ktorá tvorí 43 % objednávok. Mladí od 18 do 34 rokov jednoznačne preferujú burgre s objednávkami na úrovni 53,5 %. Pizza je však plošne obľúbená pri všetkých vekových skupinách.

pizza, jedlo
Zdroj: Unsplash/Brenna Huff/volně k užití (ilustrační foto)

Dostupnejšia po celom Slovensku

Na jeseň 2021 Foodpanda odštartovala svoje pôsobenie na slovenskom trhu rovno v 10 najväčších krajských mestách. K nim sa počas roku 2022 pridalo ďalších päť – Nové Zámky, Liptovský Mikuláš, Prievidza, Bojnice a Zvolen.

„Každá nová lokalita pre nás znamená nové prostredie, nové reštaurácie a odlišnú situáciu, na ktorú sa snažíme adaptovať. Zvyklosti a skladba zákazníkov v krajských mestách sú odlišné v porovnaní s menšími mestami, ako je napríklad Prievidza. Ku každému mestu tak pristupujeme ako k samostatnej entite a naši zamestnanci sú v pravidelnom kontakte s lokálnymi partnermi a kuriérmi,“ hovorí Daniel Ryška a dodáva, že v roku 2023 plánujú pokračovať v rozšírení aj do ďalších slovenských miest.

Odporúčané
Wolt a Bistro majú novú konkurenciu. Vyskúšali sme Foodpandu, ktorá má prvý „dark-store“ a sľubuje doručenie do 10 minút Wolt a Bistro majú novú konkurenciu. Vyskúšali sme Foodpandu, ktorá má prvý „dark-store“ a sľubuje doručenie do 10 minút 11. novembra 2021 o 9:30

Foodpanda je dcérska značka globálnej skupiny Delivery Hero, sídliacej v Berlíne, ktorá pôsobí vo viac ako 50 krajinách sveta na štyroch kontinentoch a spolupracuje s viac ako pol miliónom reštaurácií. Celkové tržby spoločnosti dosahovali v roku 2021 1,5 miliardy eur. Ružovo-biela donášková služba s logom pandy Foodpanda vznikla v Ázii, konkrétne v Singapure, v roku 2012.

Domov
Zdieľať
Diskusia