U zákazníkov medzi 45 až 54 rokmi prevládala domáca kuchyňa, mladí od 18 do 34 rokov jednoznačne preferujú burgre.
Až 36 % slovenských zákazníkov si jedlo z donášky objednáva minimálne raz alebo dvakrát týždenne. Vyplýva to z údajov interného prieskumu spoločnosti Foodpanda, ktorý sa v roku 2022 uskutočnil v krajských mestách na vzorke 1 000 respondentov.
„Tieto údaje ukazujú, že foodpanda si počas svojho pôsobenia vybudovala silnú základňu zákazníkov, ktorí majú službu radi a pravidelne ju využívajú. Sú to hlavne ľudia, ktorí nemajú čas na varenie, alebo si jedlo objednávajú do práce v kanceláriách,“ cituje tlačová správa Daniela Ryšku, CEO Foodpandy pre slovenský trh.
Narástol aj počet príležitostných zákazníkov, ktorí si jedlo objednávajú niekoľkokrát ročne. V porovnaní s údajmi z konca roku 2021 ide o štvorpercentný nárast na súčasných 26 %. „Týchto zákazníkov najviac motivujú naše zľavové kupóny a akcie, ktoré s vybranými partnermi prinášame na pravidelnej báze,“ konštatuje Foodpanda.
Najobľúbenejším jedlom je pizza
Prvenstvo si u Slovákov za rok 2022 s prehľadom obhájila pizza, ktorá tvorila až 45 % objednávok. Druhé miesto patrí slovenskej tradičnej/domácej kuchyni, ktorú tesne nasledujú ázijské jedlá a stále populárnejší kebab.
U zákazníkov medzi 45 až 54 rokmi prevládala domáca kuchyňa, ktorá tvorí 43 % objednávok. Mladí od 18 do 34 rokov jednoznačne preferujú burgre s objednávkami na úrovni 53,5 %. Pizza je však plošne obľúbená pri všetkých vekových skupinách.
Dostupnejšia po celom Slovensku
Na jeseň 2021 Foodpanda odštartovala svoje pôsobenie na slovenskom trhu rovno v 10 najväčších krajských mestách. K nim sa počas roku 2022 pridalo ďalších päť – Nové Zámky, Liptovský Mikuláš, Prievidza, Bojnice a Zvolen.
„Každá nová lokalita pre nás znamená nové prostredie, nové reštaurácie a odlišnú situáciu, na ktorú sa snažíme adaptovať. Zvyklosti a skladba zákazníkov v krajských mestách sú odlišné v porovnaní s menšími mestami, ako je napríklad Prievidza. Ku každému mestu tak pristupujeme ako k samostatnej entite a naši zamestnanci sú v pravidelnom kontakte s lokálnymi partnermi a kuriérmi,“ hovorí Daniel Ryška a dodáva, že v roku 2023 plánujú pokračovať v rozšírení aj do ďalších slovenských miest.
Foodpanda je dcérska značka globálnej skupiny Delivery Hero, sídliacej v Berlíne, ktorá pôsobí vo viac ako 50 krajinách sveta na štyroch kontinentoch a spolupracuje s viac ako pol miliónom reštaurácií. Celkové tržby spoločnosti dosahovali v roku 2021 1,5 miliardy eur. Ružovo-biela donášková služba s logom pandy Foodpanda vznikla v Ázii, konkrétne v Singapure, v roku 2012.