Pomaly každá veľká celebrita už má vlastnú kozmetickú značku. Prečo ich vývojári žiadajú, aby s tým prestali, a stoja vôbec značky Brada Pitta či Millie Bobby Brown za tie peniaze?
Ledva stíhame udržať si prehľad o tom, ktoré celebrity už predstavili vlastnú kozmetiku. Musíme spomenúť Jareda Leta, Ciaru, Kate Moss, Pharella Williamsa, Aliciu Keys či Idrisa Elbu. Dlhšie fungujúce značky majú Kim Kardashian, Rihanna, Selena Gomez, Hailey Bieber či Millie Bobby Brown, mnohé z nich zoženieš v slovenských alebo českých drogériách. Vlastnú kozmetiku má už aj česká speváčka Monika Bagárová.
Niektoré sú cenovo veľmi dostupné, iné sa zaradili do kategórie luxusnej kozmetiky. Produkty Jennifer Lopez sa začínajú na 30 eurách, produkty Brada Pitta nezoženieš za menej ako 70 eur (kompletná rutina ťa vyjde na viac ako 500 eur). Malé značky majú pocit, že celebritné produkty ich dlhoročnú snahu, výskum a vývoj úplne zatienili. Ľudia si zas nie sú istí, či nejaká speváčka alebo herec dokážu vyprodukovať krém, ktorý fakt stojí za tie peniaze.
Prečítaj si, ako zrejme tieto značky vznikli a prečo je možné, že hype okolo nich čoskoro utíchne.
Milý Brad Pitt, prosíme, prestaň, odkázali hercovi malé značky
Vrece s celebritnou kozmetikou sa roztrhlo pred niekoľkými rokmi. Zlomový okamih nastal zrejme v septembri 2022, keď svoju kozmetickú značku predstavil Brad Pitt. Jeho produkty Le Domaine stoja stovky eur a experti aj laici spoločne kritizovali najmä fakt, že Pitt predtým o záľube v kozmetických produktoch nikdy nehovoril.
Zakladateľky kozmetických značiek, ale aj kozmetickí chemici a chemičky svorne a hlučne prejavovali svoje pocity voči celebritám, ktoré si so všetkými svojimi zdrojmi a fanúšikmi len tak „napochodovali“ do priemyslu s krásou.
Oscarový herec podľa nich nemá dostatok vzdelania alebo vedomostí a mnohé komentáre to označovali ako dôvod, prečo mu nedôverujú. Päť menších značiek dokonca spísalo aj otvorený list adresovaný Pittovi (ale aj jeho celebritným „kolegom a kolegyniam“). V ňom ho požiadali, aby s podnikaním v oblasti krásy rovno prestal. Chemik a vývojár kozmetiky Kevin James Bennett jeho prvú verziu zverejnil v plnom znení na svojom Instagrame.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Kozmetika nie je merch
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čo si o kvalite celebritných značiek myslí majiteľka úspešnej slovenskej kozmetiky.
- Ako zrejme vznikla myšlienka vyrábať kozmetiku pod značkou s menom celebrity.
- Koľko značiek sa ešte na trh „zmestí“ a či je ošiaľ s kozmetikou osobností na konci.
- Ako vlastne vzniká kozmetika a či je možné, že tá celebritná je nekvalitná.