Nusi Quero stajloval Beyoncé na obal jej posledného albumu Renaissance, jej tím potom obvinil, že mu nezaplatili. Umelec dnes čelí obvineniu zo sexuálneho zneužívania.
Losangelský umelec Nusi Quero (pravým menom Paul Giese Garzonik), ktorý stojí za stylingom na cover Beyoncéinho albumu Renaissance, obivinilo zo sexuálneho zneužívania a obťažovania 30 žien. Od obetí údajne vyžadoval orálny sex, posielal im porno, obchytkával ich či násilne bozkával. Jednej z modeliek vraj dokonca oblizoval nohavičky, keď si myslel, že sa nepozerá.
Väčšinu obvinení proti umelcovi zdieľal na sociálnej sieti používateľ Zane pod prezývkou „boymuseum“. Urobil tak prostredníctvom insta príbehu, pričom obvinenia neskôr uložil do highlightov na svojom profile.
Na Zaenovom Instagrame sa tak nachádza viac ako 30 svedectiev o Nusiho obťažovaní, pochádzajú najmä od žien, s ktorými spolupracoval na módnych foteniach. Zaen uviedol, že napriek tomu, že ho kontaktovali stovky žien, nezdieľal priznania všetkých z nich. Mnohé obete požiadali o zachovanie anonymity.
Oblizoval moju vlhkú spodnú bielizeň, keď si myslel, že ho nevidím
Svedectvá obetí sú plné nechutných praktík. Jedna zo žien sa zverila, že pri fotení Nusi oblizoval jej nohavičky. „My ženy môžeme byť vlhké aj bez sexuálnej stimulácie, je to prirodzené. Opýtal sa, či nohavičky môžeme vymeniť, aby mokré škvrny nebolo vidieť na fotografii. Verila som mu a nechala ho tie nohavičky vymeniť. Zrazu som videla, ako ich oblizuje. On nevedel, že ho vidím, stál pred oknom a ja som to videla v odraze,“ zverila sa anonymná obeť. V jednom z ďalších priznaní sa uvádza aj to, že Nusi si počas fotenia vytiahol z nohavíc penis a patrične sa ním chválil.
Ďalšej z obetí sa údajne bez súhlasu dotýkal a bozkával ju. „Mala som pocit, že musím urobiť čokoľvek, čo chcel, aby sa nestalo nič iné," priznáva žena, ktorá neskôr zdieľala aj konverzáciu medzi ňou a Nusim. Umelec sa v nej ospravedlňoval, že zrejme neodhadol situáciu a zle si vysvetlil jej „signály“. Vraj ju za žiadnych okolností nechcel úmyselne vydesiť.
Správy, ktoré Zane zverejnil, podrobne opisujú, že ďalším poškodeným Nusi napľul do úst, posielal im porno alebo ich nútil porno pozerať spolu s ním. Sexuálny predátor však nezostal iba pri nechutných narážkach a „neškodných“ gestách. Niekoľko žien vraj orálne zneužil, nútil ich vyzliecť sa donaha a obliekal ich do oblečenia nasiaknutým mačacím močom.
Väčšinu modeliek, ktoré Nusi zlákal na spolupráce, si podľa Diet Prada rád zdokumentoval na video alebo fotografie, a to z veľmi špecifických uhlov.
„Stále som nevidela nahé videá a neviem, čo sa s nimi stalo. Toto je to, čoho sa najviac bojím,“ priznala jedna zo žien. „V tej chvíli som to nedokázala spracovať, nedokázala som pochopiť, aké celé neuveriteľné to bolo,“ dodáva.
Beyoncé obvinil, že mu nezplatila
Zane sa k Nusimu „dostal“ prostredníctvom svojej priateľky, ktorá je sama začínajúcou modelkou. Kvôli spolupráci s umelcom letela z Texasu priamo do Los Angeles, no v deň plánovaného stretnutia sa Nusi neukázal a ani neodpovedal na správy.
Keď Nusi zverejnil na svojom Instagrame príspevok, že mu Beyoncé nezaplatila za styling na nedávnom obale Renaissance, Zane Nusimu vrátil úder komentárom, nech ukáže trochu rešpektu – veď on sám sa vykašľal na spoluprácu so svojou modelkou (narážajúc na priateľku).
Nusi Quero, ktorý sa na titulke albumu Renaissance podieľal ako módny dizajnér, obvinil Beyoncéinu stylistiku Marni Senofonte, že mu nezaplatila za jeho prácu. Mediálny tím Beyoncé okamžite spomínané obvinenia spochybnil. „Je hlboko znepokojujúce, že dizajnér Nusi Quero zverejnil kompromitujúce vyhlásenia o Marni Senofonte týkajúce sa neplatenia za dokončenú prácu. V skutočnosti dostal za prácu zaplatené a o všetkých vykonaných platbách existuje doklad.“
Nusiho sa nezastala ani jeho priateľka
Zaneovi sa na Instagrame pošťastilo dostať odpoveď aj od blízkeho zdroja, ktorým je Nusiho priateľka Hannah. Odkázala, že tomu, že jej úchylný priateľ zneužíval modelky, úplne verí. „Som si istá, že sa to stalo. Jeho práca je o prekračovaní hraníc šialenstva. Nezodpovedá protokolu,“ vyjadrila sa.
Zane v pondelok zverejnil, že je v kontakte s losangeleským policajným oddelením. Jeho cieľom je podať trestné oznámenie v spolupráci s každým, kto je cez telefón ochotný hovoriť o svojom príbehu s úradmi. Ako uvádza Daily Dot, podľa Zanea je to jediný spôsob, ako Nusimu obmedziť prístup k ženám. Podľa portálu Diet Prada má Nusi odplatou za to Zaneovi hroziť žalobou a svoje meno chce očistiť.
Umelec na svojom Instagrame poprel všetky obvinenia. „Chcel som si tu ujasniť pár vecí. Nikdy som nikoho sexuálne nenapadol. Nie som sexuálny predátor. Určite som nikdy pri fotení nevytiahol svoj penis,“ píše umelec, pričom dodáva, že neurobil a nepovedal väčšinu vecí, z ktorých je obvinený. Vo vyjadrení zároveň priznáva, že hygiena nie je jeho prioritou a mačka, ktorú mal, sa zrejme vymočila na zopár vecí vrátane oblečenia, za čo sa ospravedlňuje.
Na druhej strane vyjadruje svoje sklamanie z ľudí, ktorí mu neveria, a Zanea nazýva sociopatom. Vo vyjadrení sa takisto zaväzuje (sám sebe), že bude pokračovať vo svojich kreatívnych projektoch. „Je to tu na zemi moje poslanie,“ hovorí umelec.
Doživotný suvenír má od neho aj speváčka Grimes... zo seba ho už nezmyje
Nusi sa počas života venoval tvorbe grafitov, ako tínedžer hrával v kapele. Neskôr sa zameral na avantgardné a futuristické dizajny korzetov, ktoré si časom zamilovala najmä hollywoodska smotánka s extravagantným vkusom.
Jeho top si obliekla aj Kylie Jenner do kampane svojej halloweenskej edície pre Kylie Cosmetics aj už spomínaná Beyoncé, ktorej navrhol špeciálny trblietavý korzet na cover nového albumu Renaissance.
Spolupracoval aj s kanadskou speváčkou Grimes, s ktorou kedysi randil aj Elon Musk. Práve jej vytvoril na chrbte tetovanie bielym atramentom, ktoré speváčka opisuje ako „krásne mimozemské jazvy“. Nusi Quero sa pričinil práve o digitálne spracovanie tohto dizajnu.
Podľa Vogue nemal umelec žiadne módne vzdelanie a jeho inšpiráciou je intuícia. V prípade vznesenia rozsudku je celkom možné, že jediný, pre koho bude navrhovať, sú spoluväzni.