Slávna podnikateľka Kylie Jenner otvorene kritizuje nový algoritmus Instagramu. Ten podporuje krátke videá a používateľom navrhuje obsah od ľudí, ktorých nesledujú.
Kylie Jenner zdieľala na svojom profile text, ktorý otvorene kritizuje nový spôsob fungovania Instagramu. Sociálna sieť dlhodobo zavádza nový algoritmus, pre ktorý sú oveľa úspešnejšie krátke videá – tzv. reels v porovnaní s bežnými fotkami.
Naviac, v snahe podporiť „kvalitných tvorcov“ zaviedla spoločnosť Meta novinku, prostredníctvom ktorej sa používateľom zobrazuje v rámci bežného výpisu príspevkov aj množstvo obsahu od náhodných ľudí. Od najsledovanejšej ženskej influencerky na Instagrame zaznieva kritika, že sa táto sociálna sieť chce prispôsobiť trendu, ktorý zavádza Tiktok.
Krátko po tom, čo situáciu začali riešiť najznámejší influenceri na planéte, sa o slovo prihlásil šéf platformy Adam Mosseri. Oznámil, že čoraz viac verí Instagramu ako priestoru pre videá. Mosseri priznáva, že niektoré zmeny „nie sú dobré“, ale budú pokračovať vo vývoji.
Influenceri zarobia menej, Instagram viac
Refresher sa tejto téme a zmenám na Instagrame venoval minulý týždeň v spolupráci s odborníkom na digitálnu komunikáciu a známymi osobnosťami z rôznych oblastí. Všetci potvrdili, že im pre nový algoritmus sociálnej siete klesajú dosahy príspevkov.
„Áno, je to trend posledných mesiacov, odkedy Instagram začal výrazne viac tlačiť do feedov používateľov obsah zo stránok, ktoré nesledujú,“ hovorí odborník Gabriel Tóth z komunikačnej agentúry Katedra Komunikácie.
Dôvod je podľa Tótha jednoduchý – Instagram sa snaží viac prispôsobiť trendu, s ktorým prišiel Tiktok. „Teda tlačiť čo najviac videí, ktoré by sa na základe témy mali používateľom čo najviac páčiť, a udržať ich tak dlhšie na platforme.“ Tento trend spravil z Tiktoku najrýchlejšie rastúcu sociálnu sieť na svete.
Instagram myslí najmä na zárobky, keďže čím dlhšie udrží používateľov na svojej platforme, tým viac reklám im môže zobraziť.
Podľa Gabriela Tótha z komunikačnej agentúry Katedra Komunikácie ide o trend, ktorý bude mať určite vplyv na spolupráce influencerov s komerčnými značkami. „Pre inzerentov je očakávaný dosah príspevkov jedným z kľúčových parametrov spolupráce s influencermi a pokles znamená, že sa znižuje hodnota influencera ako média,“ vysvetľuje Tóth.