Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
21. decembra 2015 o 8:50
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

1500-koňové Bugatti Chiron je opäť bližšie k realite. Stvárňovať bude vrchol automobilového priemyslu

TECH BUGATTI
Uložiť Uložené

Nástupca slávneho Veyronu sa ukáže na autosalóne v Ženeve.

Bugatti Veyron možno bez problémov považovať za vrchol moderného automobilizmu. Iste mi totiž dáte za pravdu, že i keď tento slávny superšport odstupom času síce spoznal v istých smeroch aj nejedného zdatnejšieho konkurenta, v čase jeho príchodu na svet neexistoval sériový automobil, ktorý by sa mohol pýšiť takými prelomovými a dychberúcimi parametrami, pokrokovými vlastnosťami a takou exkluzivitou. Teda, aj po vyše desiatich rokoch od jeho predstavenia je Veyron jedným z najexkluzívnejších, najvyspelejších, najzaujímavejších, najúchvatnejších a najrýchlejších automobilov planéty, a prakticky dodnes sa pýši nejedným, doposiaľ neporazeným, rekordom zapísaným v Guinessovej knihe rekordov. Nič však nie je večné, a tak v marci tohto roku sme sa s Veyronom "rozlúčili", keďže automobilka predstavila a zároveň aj predala úplne posledný exemplár tohto druhu, pod názov La Finale. Od tohto momentu sa prakticky všetka pozornosť presunula na jeho nástupcu, o ktorom sa toho už popísalo tiež statočne veľa. Na čo sa teda môžeme tešiť?

Odporúčané
Bugatti ukázalo jeden zo svojich najunikátnejších výtvorov. Špeciálny kúsok odkazuje ručnými maľbami na slávnu minulosť Bugatti ukázalo jeden zo svojich najunikátnejších výtvorov. Špeciálny kúsok odkazuje ručnými maľbami na slávnu minulosť 18. augusta 2023 o 13:30

To, že nástupca slávneho modelu Bugatti Veyron príde už budúci rok, a to pod menom Chiron, nie je už žiadnou novinkou, ostatne, informovali sme vás o tom už neraz aj na našich stránkach. Len pár mesiacov dozadu by sme však tak rýchly spád v smere odhaľovania nových skutočností o nástupcovi rozhodne nečakali. Veď už len samotné vedenie značky svojimi krokmi v závere pôsobenia Veyronu vystupovalo pomerne vlažne a aspoň navonok to vôbec vyzeralo tak, že nejako extra sa do nového projektu netlačili. Opak je však pravdou a už v závere roka 2015 môžeme v podstate povedať, že Chiron je v poslednej fáze vývoja, čo potvrdzuje množstvo testovaných exemplárov zachytených na špionážnych fotografiách a videách. 

1500-koňové Bugatti Chiron je opäť bližšie k realite. Stvárňovať bude vrchol automobilového priemyslu

Napriek všetkým problémom kvôli emisnému škandálu, ktorý nedávno otriasol koncernom Volkswagen je teda zrejmé, že Bugatti na tieto koncernové problémy zjavne nedoplatí, respektíve nedoplatí v takom rozsahu, ako sa špekulovalo (oddialenie, či dokonca stopnutie projektu Chiron). Potvrdzuje to najnovšie aj posledný mesiac v roku, kedy nás o značnom progrese vo vývoji informuje prostredníctvom vianočného priania i samotná automobilka. Už aj oficiálnou cestou tak spoznávame aspoň ako-taký náhľad na chystaný model, a to vďaka naznačenej siluete, ktorá nám dáva, okrem iného na zreteľ, že zachytené testované exempláre do veľkej miery odzrkadľujú svojim hlavným tvarom karosérie skutočnú realitu. Tým sa teda potvrdzuje aj to, že Chiron nebude dizajnovo na míle vzdialený od nedávneho virtuálneho konceptu Vision Gran Turismo, ktorý vznikol pre účely hry Gran Turismo 6, ale naopak, zdedí od neho dominantné črty. Je sa teda rozhodne na čo tešiť, k čomu nás nabádajú aj viaceré podarené a v značnom rozsahu realitu reprezentujúce rendery. 

1500-koňové Bugatti Chiron je opäť bližšie k realite. Stvárňovať bude vrchol automobilového priemyslu
1500-koňové Bugatti Chiron je opäť bližšie k realite. Stvárňovať bude vrchol automobilového priemyslu

Vozidlo, ktorého meno odkazuje na legendárneho pretekára a niekdajšieho firemného jazdca - Louise Chirona, bude opätovne počítať s obrovskou 8-litrovou W16-kou a štyrmi turbodúchadlami, pričom o prenos sily na všetky štyri kolesá sa bude aj tentokrát starať 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Bugatti tak všetkým bruselským zelenáčom vztyčuje prostredník a dáva jasne najavo, že o downsizing ani nezakopne. Mimochodom, o chladenie celej sústavy sa má údajne starať až 15 chladičov. Aj Chiron príde na scéne aby posúval hranice. Výkonnostne sa má prvotná, "základná" verzia pohybovať na úrovni približne 1103 kW / 1500 koní a obdobne veľkorysou hodnotou sa má pýšiť aj krútiaci moment - 1500 N.m. Takto naladená, doslova strojovňa, má tak novinke zaručiť akcelerovať z nuly na sto kilometrov len za 2,3 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť sa má podla posledných informácií pohybovať na úrovni až 470 km/h. Veľký progres možno očakávať v šprinte z 0-300 km/h, ktorý by mal Chiron zvládnuť za cca 15 sekúnd. Navyše, kombinovaná spotreba pri bežnom používaní by mala klesnúť pod 20 l/100 km. Aj nástupca Veyronu bude charakteristický relatívne krátkymi prevismi a veľkými kolesami. Vpredu pôjde o 20" disky, zatiaľ čo vzadu až 21". Očakávať sa dá, že obuté budú do špičkových pneumatík Michelin Pilot Sport PAX, pričom nemalými rozmermi budú dozaista disponovať aj brzdové kotúče. 

Odporúčané
Tento Chiron vyrobili len jeden. Bugatti ho chce vydražiť a percento z výťažku venovať na charitu Tento Chiron vyrobili len jeden. Bugatti ho chce vydražiť a percento z výťažku venovať na charitu 26. decembra 2022 o 11:00

Koncern VW si od nástupcu sľubuje veľa a aj napriek viacerým konkurentom na rekord maximálnej rýchlosti, najmä zo strany švedskeho Koenigseggu si Bugatti plánuje udržať svoje postavenie. Sám prezident spoločnosti Wolfgang Dürheimer sa nechal počuť, že ich nový počin bude podstatne lepší vo všetkých smeroch. Ba čo viac, zo strany automobilky sa ozýva, že Chiron bude najvýkonnejším, najrýchlejším, najluxusnejším a najexkluzívnejším sériovým športovým automobilom planéty, čím chce teda opäť stvárňovať vrchol automobilové priemyslu. To, do akej miery ide o silu marketingového oddelenia spoznáme už na budúcoročnom autosalóne v Ženeve, kde je naplánované veľkolepé predstavenie. Na základe predošlého modelu môžeme toto tvrdenie ale pokojne označiť za značne relevantné. Na záver dopĺňam, že na Chiron si zúbky brúsia už teraz viacerí záujemcovia, Bugatti do dnešného dňa totiž počíta s vyše stovkou objednávok. Plánovaná výroba má byť pritom len 500 kusov, vrátane všetkých odvodených verzií.

1500-koňové Bugatti Chiron je opäť bližšie k realite. Stvárňovať bude vrchol automobilového priemyslu
1500-koňové Bugatti Chiron je opäť bližšie k realite. Stvárňovať bude vrchol automobilového priemyslu
Späť
Zdieľať
Diskusia