Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
31. marca 2015, 15:20
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

TECH RANGE ROVER
Uložiť Uložené

550-koňový V8 Supercharged, predĺžený rázvor, ultra-luxusná výbava a cenovka od 205-tisíc €, to je nový Range Rover.

Každému je azda jasné, že pokiaľ ide o model Range Rover automobilky Land Rover, bavíme sa o najprestížnejšom a najhodnotnejšom SUV-čku na trhu (pojmom SUV však tento počin asi trochu degradujem). Ako však vieme, do týchto vôd sa medzičasom chystajú zavítať aj také značky ako je Bentley a dokonca Rolls-Royce. Tým sa tak z ničoho nič na scéne vyskytnú vozidlá, ktoré budú mať na to, aby ohrozili kredit Range Roveru. Briti, teraz myslím tých z Land Roveru, sa však na príchod dvoch úplných noviniek v predstihu pripravili a ako bolo avizované nedávno, na svet prinesú verziu, ktorá im dokáže konkurovať. Slovo dalo slovo a v týchto dňoch, pri príležitosti autosalónu v New Yorku dochádza k odhaleniu modelu, ktorý nesie názov Range Rover SVAutobiography. Označenie novinky je vskutku netradičné, kombinuje však dva zavedené pojmy - divíziu Special Vehicle (Operations), ktorá má na starosti športové alebo ultra-luxusné špecialitky značky a stupeň výbavy Autobiography, ktorý odjakživa zhmotňuje strop v ponuke. 

Hneď v úvode prejdem k veci a povedzme si, že týmto spoznávame najluxusnejšie, najvýkonnejšie a najdrahšie vozidlo v celej histórii značky. Ako vidieť na fotografiách, SVAutobiography bude vychádzať predovšetkým z predĺženej verzie LWB (jediné SUV s možnosťou predĺženia rázvoru v Európe), pričom na prvý pohľad ho rozoznáme vďaka dvojfarebnému lakovaniu karosérie (nielen odlišnosť strechy od zvyšku karosérie). Vrchná časť karosérie až po bočnú líniu, ktorá začína prednými a končí zadnými svetlami je štandardne lakovaná v čiernom odtieni Santorini Black, čím dochádza ku vzájomnej kombinácií s deviatimi možnými farbami spodných partií. Ďalším poznávacím znakom je predná maska, ktorá decentne pozmenila svoju štruktúru a v tomto prípade počíta s vyhotovením spájajúcim odtieň Graphite Atlas s lešteným chrómom. Ďalej tu máme štvoricu vyčnievajúcich koncoviek výfukov (ktoré by si možno zaslúžili elegantnejšie tvary) či logo divízie Special Vehicle Operations, ktorá sa pod tento počin podpísala. RR-ko je postavené na 22'' diskoch, obutých do pneumatík Dunlop QuattroMaxx poskytujúcich maximálne a bezpečnú komfortnú jazdu.

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

Interiér je kapitola sama o sebe. Do popredia sa pretláča hliník, ktorý nájdeme prakticky všade, kam sa pozrieme – pedále, stredový panel, kľučky, obrúč okolo štartovacieho tlačídla či v priestorokch, kde sa nachádza otočný ovládač automatitickej prevodky. Nechýbajú luxusné drevené dekóry, perfektne zapadajúce do vnútornej luxusnej štylistiky. Z predĺženia samozrejme profitujú zadný pasažieri, ktorí ak siahnú po verzii LWB môžu sedieť v osobitných luxusných a hlavne pohodlných sedadlách Executive Class. Tie sa dajú polohovať v tejto verzii v rozsahu 17 stupňov, pričom disponujú masážnymi funkciami. Zároveň funkcia Passenger Seat Away umožňuje sklopiť sedadlo spolujazdca vpredu, pre ešte väčšie pohodlie a miesto na nohy pasažierom sediacich v zadnom "kresle". Do stredu sa nasťahoval chladiaci box, elektricky výsuvne stolčeky a držiaky na nápoje. Podlahu zdobia na dotyk jemné koberčeky, navyše v kufri sa objavila nová výsúvna podlaha uľahčujúca nakladanie a vykladanie batožiny.

Pod kapotou bude na výber viacero motorizácii - V6-ky ako aj V8-čky. Samozrejme, najväčšia pozornosť sa upriamuje na vrchol v ponuke, čiže na 5-litrovú V8-čku Supercharged naladenú na výkon 404 kW / 550 koní a 680 N.m. Agregát, ktorý sme spoznali v najrýchlejšom druhom najrýchlejšom SUV na svete (prvé je už Cayenne Turbo S) - Range Rover Sport SVR, prešiel drobnými úpravami, čím vykazuje skôr pokojný chod než vyslovene brutálny charakter. Akcelerácia na stovku predstavuje hodnotu 5,5 sekundy, maximálna rýchlosť je nielen kvôli bezpečnosti obmedzená na rýchlosť 225 km/h. Cenovú politiku som si nechal na záver. V Británii cenovky Range Roveru vo vyhotovení SVAutobiography štartujú na čiastke od necelých 150-tisíc libier, čo je v prepočte necelých 205-tisíc €! Opakujem, bavíme sa o štartovacej verzii, pravdepodobne osadenej "len" V6-kou. Ak si zoberieme do úvahy fakt, že Bentley svoje chystané SUV pod názvom Bentayga plánuje predávať s cenovkou od okolo 165-tisíc €, je teda jasné, že Range kope opäť inú ligu...

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

Range Rover SVAutobiography: Jediné predĺžené a zároveň najluxusnejšie SUV na trhu!

Späť
Zdieľať
Diskusia