Zuzka a Evka. Kamarátky, z ktorých sa stali aj kolegyne. Nerozlučnú dvojku sympatických mladých dievčat spojila vlastná značka Bohovské Bundy. Štýlovosť ponúkajú všetkým originálnym ľuďom, ktorí chcú vystúpiť z davu a byť iní.
Slovenská módna tvorba je plná talentovaných ľudí. Neustále vznikajúce nápady vdychujú život starším kúskom odevov. Potreba odlíšiť sa od iných ľudí je pre väčšinu fashion maniakov dôležitá a my veríme, že aj týmto článkom prispejeme nielen k povedomiu o mladých talentoch, ale aj k ich podpore.
- O nápade, ktorý nemá na Slovensku konkurenciu
- Ako tvoria slow fashion kúsky, vďaka ktorým budeš mať dobrý pocit a skvelo vyzerať
- Aké slávne speváčky, moderátorky či blogerky nosia Bohovské Bundy
- Na aké brutálne novinky sa môžeme tešiť
- Čo na svojej práci milujú, ale i nenávidia
- Koľko hodín trvá vyrobiť jednu bundu
- Vďaka čomu sa im stále darí a ako ich ovplyvnila koronakríza
Dve milé baby Zuzka a Evka tvoria naozaj svojské kúsky. Aj keď obe vyštudovali niečo úplne iné, s veľkou radosťou a kreativitou sa pustili do budovania svojej značky a tvorby originálnych BOHOvských Búnd. Ide prevažne o zaujímavo dotvorené rifľlovky v cenovom rozpätí 100-150 eur, ktoré rozhodne stoja za každé euro, no v portfóliu toho majú viac. Prečo by si tieto dve sympatické Slovenky mal určite poznať, a prečo je ich značka iná ako všetky ostatné, ti prezradíme v rozhovore.
Začnime pekne po poriadku. Ako vznikol nápad stvoriť značku Bohovské Bundy?
Poznáme sa už 15 rokov, za ten čas sa naše cesty schádzali a rozchádzali a pred tromi rokmi sme si povedali, že už bez seba nevieme žiť a vytvorili sme náš bohovský projekt. Ale teraz vážne...
Náš projekt vznikol v septembri 2018, kedy sme sa stretli, dali si kávičku a povedali si: „Poďme niečo vytvoriť. Niečo naše. Niečo, čo bude originálne a hlavne niečo, čo tu nikto zatiaľ nerobí.“ Mali sme veľa nápadov, ale hlavnou myšlienkou bolo vytvoriť vždy kúsok, ktorý bude iba jeden jediný a tým pádom každý náš človek si nájde ten svoj originál. Proste vec, ktorá nie je len účelová, ale je to „šperk“, ktorý chceš, aby videli všetci a rozprávalo sa o ňom.
Prečo práve takýto názov?
To je úplne jasné, lebo sme BOHOVSKÉ (smiech). Naša prvotná vízia bola robiť BOHObundy, také tie s výšivkami, stuhami, brmbolcami, strapcami, lebo to tu naozaj nikto nerobí a nám sa vždy páčili. Ale časom sme sa posunuli aj inde, vlastne vďaka našim zákazníkom sme sa posunuli a posúvame aj ďalej.
Rozhodne ste našli dieru na trhu. Čo všetko nájdeme pod vašou značkou?
Boli to najprv primárne rifľovky, snívali sme však aj o mikinách, a tak sme to jedného dňa skúsili a vyšlo to. Teraz už robíme aj saténové kimoná, šaty, tričká a prednedávnom sme išli von aj s našou koženkovou kolekciou. Chystáme však ešte zopár noviniek a myslíme, že sa majú ľudia na čo tešiť.
K novinkám sa ešte dostaneme. Najskôr nám prezraďte, aká je vaša cieľová a štýlová kategória ľudí?
Tak tú zrovna nemáme. Naša značka je pre všetkých originálnych ľudí, ktorí chcú „vystúpiť z davu, byť iní„ a majú štýl.
Málokto vie, že prevažná časť vecí, s ktorými pracujeme je už recyklovaná. Snažíme sa dať „starým veciam“ druhú šancu.
Aký je váš štýl, na čo sa pri tvorbe zameriavate?
Nedá sa to tak celkovo ohraničiť. Síce robíme dve hlavné línie a to boho a street, ale pravdou je, že my tvoríme kúsky, ktoré sa páčia nám a nosili by sme ich my. Samozrejme, tieto kúsky sa dajú kombinovať do rôznych štýlov, stačí mať len cit a predstavivosť potom to už ide.
Venujete sa nielen dámskej, ale i pánskej móde. Kto je náročnejší zákazník? Žena alebo muž?
My sa dokonca venujeme aj detskej móde, len to nestíhame tak, ako by sme si predstavovali. To by musel mať náš deň minimálne 48 hodín. Ono to veľmi záleží skôr od osobnosti, ako od pohlavia, ale je pravda, že mužov vieme viac zmanipulovať (smiech).
Vráťme sa k bundám. Sú to prevažne rifľovky. Šijete si ich alebo kúpite hotový čistý kus a na ňom sa vybláznite?
Nešijeme si, my sa snažíme recyklovať najmä, čo sa týka rifľoviek, a preto ich zháňame kade tade. Napríklad vo vintage sekáčoch, bazároch a podobne. Málokto vie, že prevažná časť vecí, s ktorými pracujeme, je už recyklovaná.
Snažíme sa dať „starým veciam“ druhú šancu. A napríklad, naše trička vznikli z našich „odpadov“. Povedzme odrezky látok, ktoré sme už raz použili, nevyhodíme, ale ich využijeme na tričko alebo aj na boho bundy a podobne. Naše heslo, na ktorom sa často smejeme, je „ani kvapka nazmar“. (smiech) Konečne to môžeme takto otvorene a nahlas povedať.
Asi najčastejšia otázka na návrhárov. Odkiaľ beriete inšpiráciu?
My všetko robíme asi tak pocitovo a zatiaľ sa nám to oplatilo. Často sa nám stáva, že nás jedna kolekcia inšpiruje už k druhej. A potom to vyzerá tak, že pri skladaní jednej bundy si povieme: „a mohli by sme ešte urobiť aj toto a ešte takúto“ (smiech), to sme proste my. Tým, že máme rady umenie, cestovanie, rôzne kultúry a proste život ako taký, tak to vnášame aj do našej tvorby. Naše veci odzrkadľujú náš život, ktorý si užívame a preto tie naše kolekcie tak ľúbime a stojíme si za každou jednou z nich.
Zákazníci si vyberajú len z vašich kolekcií alebo môže za vami hocikto prísť a povedať si „mám presnú predstavu bundy“ a vy ju vyrobíte?
Áno, vyrábame aj na zákazku a rady. Je to pre nás výzva a inšpirácia, aj keď popravde niekedy je to veľmi náročné. U nás to nie je o sezónnosti. My nie sme bežná značka, ktorá delí svoje kolekcie na 4 ročné obdobia.
Úprimne nás mrzí, že tu na Slovensku je také ťažké dostať sa do povedomia a celkovo dostať nejaký priestor.
Spomeňte pár mien, kto napríklad vlastní váš boho kúsok?
Speváčka Dara Rolins a Dominika Mirgová, moderátori Janka Sláčková, Boris Pršo, Vera Wister a ďalšie známe tváre ako Ema Muller, Laco Strik, Ukitas atď… a aj zopár blogerov ako napríklad @sweetladylollipop, @natinstablog, @janah_blog, @styleofbecc, @mirislobodnik, @lauismyname a zopár ďalších.
Aký je váš najväčší úspech so značkou Bohovské Bundy?
To, že sme vytvorili túto značku, ktorá nás napĺňa a robí nám radosť, že robíme niečo, čo nerobí nikto iný. Môžeme si za tým stáť a byť na to hrdé a že stále rastieme ďalej a otvárajú sa nám nové príležitosti.