Google tento rok nerobí prehľad najklikanejších YouTube videí. Každá krajina si mohla spraviť svoj rebríček.
Google od roku 2010 robil tradične takzvaný YouTube Rewind, kde vybral tie najobľúbenejšie videá roka z celého sveta a spojil ich do nevšedného klipu. Ich kvalita však postupne klesala a ten z roku 2018 sa stal najmenej populárnym YouTube videom roka. Ani vlaňajší Rewind 2019 sa veľmi nevydaril.
About Rewind this year. pic.twitter.com/oVayH8iyqG
— YouTube (@YouTube) November 12, 2020
Google vysvetľuje, že tento rok bol iný a nepovažujú za vhodné, aby spravil rebríček top videí pre rok 2020. Dávajú si od Rewindu prestávku. Pritom vzniklo množstvo skvelých videí, ktoré práveže mali veľmi pozitívny nádych a v tejto dobe boli zdrojom optimizmu. Napríklad májový vedecký projekt youtubera Marka Robera, ktorý má viac ako 51 miliónov vzhliadnutí.
Regionálne zastúpenia firmy Google sa preto rozhodili urobiť rebríček toho najsledovanejšieho v každej krajine.
Toto sú údaje za Slovensko. Ide o YouTube videá nahrané tento rok pozreté slovenským divákom (alebo ľuďmi so slovenskou IP adresou) rozdelené do dvoch kategórií. Prvou sú nehudobné videá.
Najviac videní za rok 2020 mala reklama s tancujúcimi škrečkami firmy Dedoles. Už len niekoľko prezretí tomuto videu chýba k okrúhlemu číslu 5 miliónov.
Na druhom mieste je januárová reportáž televíznej stanice JOJ o dopravnej nehode, kde respondent zjavne bol pod vplyvom omamných látok a vznikla už legendárna hláška „polievočku by som si dal“. Nazbieral 1,2 milióna videní.