Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
4. decembra 2020 o 19:28
Čas čítania 1:02
Martin Mičuda

SUV od Jaguaru je po novom ešte agresívnejšie a rýchlejšie

SUV od Jaguaru je po novom ešte agresívnejšie a rýchlejšie
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.jaguar.com/news/2020/12/new-jaguar-f-pace-svr-performance-suv-faster-more-luxurious-and-more-refined-ever" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">jaguar.com</a>
TECH
Uložiť Uložené

F-Pace vo vyhotovení SVR prešiel rozsiahlou modernizáciou.

Po nedávnej modernizácii modelu F-Pace nám Jaguar predstavuje už aj vrcholný variant  SVR. Ten tradične zastupuje to najlepšie, čo automobilka pre športovo strihnuté SUV ponúka. Predné partie sú po novom značne vyzývavejšie a agresívnejšie. Môže za to predovšetkým masívnejší predný nárazník s veľkými otvormi a užšie full-LED svetlomety s grafikou dvojitého písmena J.

Odporúčané
Aká je pravda o elektrickom Volkswagene? Zisťovali sme ju v teste úplne novej ID.3-ky Aká je pravda o elektrickom Volkswagene? Zisťovali sme ju v teste úplne novej ID.3-ky 27. novembra 2020 o 9:30

Okrem estetickej roviny automobilka uvádza, že nová predná časť je aerodynamickejšia a samotný nárazník lepšie zabezpečuje chladenie bŕzd a motora. Pri pohľade z profiluv vidno veľké, až 22" disky kolies, zatiaľ čo dozadu dali nový nárazník. Jeho súčasťou je výrazný difúzor a štvorica koncoviek výfuku. Nepatrne sa zmenila aj grafika zadných LED-kových svetiel.

Najbrutálnejšie SUV od Jaguáru je po novom ešte agresívnejšie a rýchlejšie
Zdroj: media.jaguar.com

Zásadne zmodernizovali aj kokpit. Ten dostal značne vynovenú palubnú dosku, ktorej centrom je úplne nový, až 11,4" dotykový displej s HD rozlíšením. Jeho vnútro tvorí nový infotainment Pivi Pro, ktorý automobilka postupne zavádza do všetkých noviniek. Nový je aj volič automatickej prevodovky, digitálne budíky, karbónové dekóry či športové sedadlá.

Auto poháňa 5-litrový osemvalec preplňovaný kompresorom. Jeho výkon je 410 kW / 550 koní a 700 Nm, čo je o 20 Nm viac než doteraz. 8-stupňový automat Quickshift posúva silu na všetky štyri kolesá. 

Nové SVR-ko má vďaka novému systému riadenia a aktívnemu zadnému diferenciálu zaručiť citeľne lepšiu ovládateľnosť a zároveň ponúknuť aj lepšie rýchlostné parametre. Akceleráciu z 0 na 100 km/h tak najsilnejší F-Pace zvládne za rovné 4 sekundy (zlepšenie o 0,3 s), zatiaľ čo maximálna rýchlosť sa posunula z 283 na 286 km/h. Jaguar vynovil aj brzdový systém, ktorý má zabezpečiť ostrejší a efektívnejší nástup sily.

Britský výrobca si nový F-Pace SVR cení na necelých 78-tisíc libier, na slovenskom trhu zatiaľ cena modernizovaného vyhotovenia stanovená nebola.

Domov
Zdieľať
Diskusia