Obľúbená donášková služba pomáha poctivým majiteľom reštaurácií, ktorí sa ocitli na hrane prežitia.
Gastro segment na Slovensku sa ocitol v náročnej situácii a mnohým poctivým majiteľom preto hrozí, že budú musieť navždy pochovať svoje prevádzky. Kvôli obmedzeniam momentálne najväčšiu časť ich príjmov tvoria donášky, na čo okamžite zareagovala spoločnosť Wolt s cieľom znížiť dopady krízy.
„Okamžite po zatvorení reštaurácií sme začali pracovať na stratégii, ktorá by reštauráciám pomohla udržať zákazníkov v maximálnej miere. Uvedomujeme si situáciu, v ktorej sa nachádzajú a neustále hľadáme možnosti, ktoré reálne môžu pomôcť a sú v našich možnostiach,” hovorí Jan Foret, generálny riaditeľ Woltu na Slovensku a v Českej republike.
Poplatok za doručenie sa znižuje s platnosťou od dnes o 25 % a províziu za objednávky na vyzdvihnutie znížila firma až do konca novembra na 0 %. Zároveň s tým spúšťa možnosť prepitného pre reštaurácie a zrýchľuje výplaty reštauráciám.
Pomôcť môže každý
Balík podpory spúšťa Wolt od utorka, 27. októbra vo všetkých troch mestách. Znížením ceny doručenia o 25 % chce Wolt reštauráciám zvýšiť počet objednávok online, a tým im pomôcť nahradiť straty zapríčinené aktuálnou situáciou. Wolt sa taktiež rozhodol až do konca novembra znížiť províziu za objednávky určené na vyzdvihnutie na 0 %.
Aj preto je v tomto momente dôležitá aj tvoja podpora. Nezabúdaj, že mnohým reštauráciam môžeš najefektívnejšie pomôcť tak, že si od nich objednáš svoju obľúbenú pochúťku. Práve vďaka tejto zmene pri vyzdvihnutí jedla osobne putuje 100 % tvojej útraty reštaruácii.
Naviac, ak chceš podporiť reštauráciu prepitým, ani z tejto sumy si Wolt nenecháva ani cent. „Rovnako si uvedomujeme, ako je v dnešnej dobe dôležitý okamžitý prísun peňazí, preto sme priniesli možnosť zrýchliť vyplácanie peňazí z aktuálnej frekvencie raz mesačne na raz za dva týždne pre reštaurácie, ktoré to budú potrebovať,” dopĺňa Jan Foret.
Ako bonus od dnes donášková služba Wolt znižuje minimálnu hodnotu objednávky v Košiciach a v Trnave na 7 €.
Donáškové služby – ako funguje tento biznis?
Príjmy donáškových služieb pochádzajú z dvoch zdrojov - z ceny doručenia a provízie z ceny jedla. Z ceny jedla putuje 70 % reštauráciám a 30 % je provízia za doručenie, ktorá zahŕňa náklady na kuriérov, náklady samotnej donáškovej služby a aj transakčné poplatky banke. Na strane donáškových služieb sú všetky logistické náklady a navyše zabezpečujú neustály vývoj a zlepšovanie mobilných aplikácií, marketing, zákaznícky servis a ďalšie nevyhnutné služby pre bezproblémové fungovanie.
„Viac ako polovicu našich príjmov z provízie za donášku platíme partnerským kuriérom. To znamená, že jediný príjem, ktorý zostáva pre Wolt na pokrytie nákladov je menej ako ¼ z celkovej sumy z oboch zdrojov príjmu,” dopĺňa Jan Foret a zároveň pripomína, že Wolt je na globálnej úrovni stále stratový.
„Plne si uvedomujeme, že tak, ako nemôže v súčasnosti bez nášho servisu fungovať biznis reštauráciám, nemôže fungovať náš biznis bez nich. Záleží nám na budúcnosti gastronómie a pomoc reštauráciám vnímame v súčasnosti ako najväčšiu prioritu,” konštatuje šéf slovenského Woltu v osobnom liste, ktorý adresoval všetkým partnerským prevádzkam. Kompletné znenie listu si prečítaj TU.