Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
9. októbra 2020 o 6:53
Čas čítania 0:48
Adam Novosad

Tínedžeri pod 16 rokov v USA míňajú menej. Chlapci investujú až 21 % úspor do jedla, dievčatá zase najviac do oblečenia

NEWS
Uložiť Uložené

Pandémia koronavírusu ovplyvnila aj míňanie peňazí tínedžermi.

Mládež počas pandémie koronavírusu míňa menej peňazí. Tínedžeri pod 16 rokov za rok 2020 minuli najmenej za posledné dve dekády, píše CNBC.

Spoločnosť Piper Sandler sa vypytovala na nákupné návyky v posledných mesiacoch celkovo 9 800 mladých ľudí pod 16 rokov. Vo svojom reporte Taking Stock with Teens uvádza, že takýto tínedžer priemerne v roku 2020 minul 2 150 dolárov. Oproti minulému roku to predstavuje prepad o 9 percent.

Tínedžeri pod 16 rokov prestali míňať peniaze. Chlapci investujú až 21 % úspor do jedla, dievčatá zase najviac do oblečenia
Zdroj: Pixabay

V tomto bode však treba upozorniť, že respondenti pochádzali zo Spojených štátov amerických z rodín s priemerným zárobkami svojej domácnosti vo výške 67 500 dolárov. Ak by si chcel poznať približné číslo, ktoré mi korešpondovalo s míňaním peňazí u mládeže v našich končinách, musel by si zárobky výrazne prispôsobiť slovenským reáliám.

Vo výskume však nezáleží len na celkovej minutej sume, ale aj na tom, koľko mládež míňa za aké produkty. Chlapci míňali najväčšiu časť svojich peňazí, až 21 percent, na jedlo, po čom nasledovali video hry a oblečenie.

Odporúčané
Nová sezóna NHL sa začne hneď na Nový rok. Na štadióny chcú vrátiť divákov Nová sezóna NHL sa začne hneď na Nový rok. Na štadióny chcú vrátiť divákov 7. októbra 2020 o 9:23


Dievčatá naopak až 27 percent financií investovali do oblečenia, po čom nasledovalo jedlo a produkty osobnej starostlivosti ako kozmetika. Všeobecne minuli tínedžeri z celkovej sumy 2 150 dolárov okolo 507 dolárov na oblečenie, čo je pritom medziročný prepad o 11 percent.

Najobľúbenejším obchodom sa stal Amazon, medzi značkami zase dominovalo prevažne Nike, American Eagle či Adidas. Smutným faktom zostáva, že až 48 percent tínedžerov si myslí, že sa ekonomika zhoršuje, čo si pred rokom myslelo len 32 percent z nich.

Domov
Zdieľať
Diskusia