Pandémia koronavírusu ovplyvnila aj míňanie peňazí tínedžermi.
Mládež počas pandémie koronavírusu míňa menej peňazí. Tínedžeri pod 16 rokov za rok 2020 minuli najmenej za posledné dve dekády, píše CNBC.
Spoločnosť Piper Sandler sa vypytovala na nákupné návyky v posledných mesiacoch celkovo 9 800 mladých ľudí pod 16 rokov. Vo svojom reporte Taking Stock with Teens uvádza, že takýto tínedžer priemerne v roku 2020 minul 2 150 dolárov. Oproti minulému roku to predstavuje prepad o 9 percent.
V tomto bode však treba upozorniť, že respondenti pochádzali zo Spojených štátov amerických z rodín s priemerným zárobkami svojej domácnosti vo výške 67 500 dolárov. Ak by si chcel poznať približné číslo, ktoré mi korešpondovalo s míňaním peňazí u mládeže v našich končinách, musel by si zárobky výrazne prispôsobiť slovenským reáliám.
Vo výskume však nezáleží len na celkovej minutej sume, ale aj na tom, koľko mládež míňa za aké produkty. Chlapci míňali najväčšiu časť svojich peňazí, až 21 percent, na jedlo, po čom nasledovali video hry a oblečenie.
Dievčatá naopak až 27 percent financií investovali do oblečenia, po čom nasledovalo jedlo a produkty osobnej starostlivosti ako kozmetika. Všeobecne minuli tínedžeri z celkovej sumy 2 150 dolárov okolo 507 dolárov na oblečenie, čo je pritom medziročný prepad o 11 percent.
Najobľúbenejším obchodom sa stal Amazon, medzi značkami zase dominovalo prevažne Nike, American Eagle či Adidas. Smutným faktom zostáva, že až 48 percent tínedžerov si myslí, že sa ekonomika zhoršuje, čo si pred rokom myslelo len 32 percent z nich.