Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Tento obsah je sponzorovaný obsah spoločnosti LIDL.
18. júna 2020, 15:36
Čas čítania 1:34
Sponzorovaný obsah

Lidl na Slovensku ide príkladom: Zrušil papierové letáky a ročne ušetrí 4000 ton papiera

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Trvalá udržateľnosť nie je pre Lidl prázdnym pojmom, namiesto slov podniká ako zodpovedná spoločnosť konkrétne kroky na ochranu životného prostredia.

Lidl Slovenská republika prestane posielať domácnostiam zľavové týždňové letáky. Okrem toho, že už dávno prešiel na moderný online formát, vďaka ktorému máš aktuálnu akciovú ponuku vždy poruke vo svojom smartfóne, zároveň šetrí planétu. Obľúbená sieť zastavuje distribúciu papierových letákov, pričom aj vďaka opatreniam z posledných rokov ušetrí celkovo viac ako 4000 ton papiera ročne.

Samozrejme, vďaka tomuto rozhodnutiu Lidl ušetrí aj finančné prostriedky, ktoré investuje do zákazníkov – očakávať môžeš dlhodobo znížené ceny na tie najobľúbenejšie výrobky. Lidl teda pomôže prírode aj peňaženkám svojich zákazníkov.

Začali ešte predtým ako to bolo „v móde“

V roku 2018 zmenil Lidl formát letáku z rozmeru A3 na A4 a ušetril viac ako 1520 ton papiera. O rok neskôr zrušil distribúciu letákov v tretine regiónov a znížil svoju ročnú spotrebu papiera o ďalších 850 ton.

Aktuálne už letáky Lidla vo svojich schránkach nenájdete, bez ohľadu na to v ktorej časti Slovenska bývate. Výsledok? Úspora približne 1700 ton papiera. Celkovo ušetrí Lidl 4100 ton papiera ročne, čo predstavuje asi 70 000 dospelých stromov. Tieto stromy dokážu vyprodukovať denne taký objem kyslíku, ktorý pokryje spotrebu neuveriteľného 3,5 milióna ľudí.

Lidl na Slovensku zrušil distribúciu papierových týždňových letákov, ušetrí viac ako 4000 ton papiera ročne
Zdroj: Lidl Slovenská republika

Chcú motivovať aj ďalšie firmy

Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing má jasno v tom, že tento krok môže byť motiváciou aj pre ostatných. „Kríza spojená so šírením nového koronavírusu významne zasiahla nás všetkých, no zároveň ukázala, že sa dá fungovať aj inak než sme boli doteraz zvyknutí. Veľa sa teraz hovorí o návrate k normálu, ale práve normál predstavoval v mnohých ohľadoch problém a práve teraz máme šancu prehodnotiť naše aktivity a ich dopad na prírodu a životné prostredie,“ povedal.

Rozhodnutie Lidla oceňujú aj samotní zákazníci. Až 86% z celkového počtu 14 200 hlasujúcich uprednostnilo na facebookovom profile diskontného reťazca online verziu letáku pred jeho tlačenou podobou.

Letáky nájdeš na sociálnych sieťach a na webe lidl.sk

Samozrejme, letáky Lidl Slovenská republika budú stále dostupné – už však len v elektronickej forme. Prístup k ním tak budeš mať stále. Vždy budeš vedieť, ktoré zľavy sú aktuálne a ako dlho platia. Rovnako nájdeš leták aj v aplikáciách Lidl app a Lidl Plus app.

„Rozhodli sme sa významne znížiť našu spotrebu papiera. Sme presvedčení, že informovať o našej ponuke sa dá aj inak, ekologickejšie a pritom stále efektívne. Veríme, že aj ďalšie firmy prehodnotia svoju zodpovednosť k životnému prostrediu a začnú sa správať ekologickejšie. Dlhodobo motivujeme našich zákazníkov k odoberaniu elektronických newslettrov, sledovaniu ponúk na našej webovej stránke, facebookovom profile či aplikáciách. Tlačené letáky po novom zákazníci nájdu už len v našich predajniach a vo vybraných novinách,“ dodáva Martin Nagy.

Domov
Zdieľať
Diskusia