Vegánsky rad obuvi nemeckej značky, na ktorého výrobu nebol použitý žiaden živočíšny produkt, nahrádza klasický kožený zvršok syntetickým polyuretánovým plastom.
Ikonická značka Dr. Martens, známa predovšetkým svojou zimnou obuvou, má za sebou dlhú históriu a v minulosti sa stala súčasťou najrôznejších subkultúr, z čoho doteraz ťaží svoje úspechy. Jeden z veľkých úspechov však zaznamenala len prednedávnom, a to vďaka vegánstvu.
Zisk pôvodne nemeckej značka obuvi totiž vzrástol až o 70 percent, odkedy začala predávať vegánsky rad topánok. Informuje o tom portál Independent. Podľa značky vzrástol aj online predaj, a to až o dve tretiny na 78,3 miliónov eur, čo predstavuje neuveriteľných 16 % celkových výnosov spoločnosti.
Výkonný riaditeľ Kenny Wilson povedal, že predaj vegánskeho sortimentu, ktorý nahrádza kožený zvršok syntetickým polyuretánovým plastom, sa v posledných rokoch zvýšil o niekoľko stoviek percent.
Vegánsky rad topánok momentálne tvorí až 4 percentá z celkového predaja značky, čo je v skutku úctyhodné číslo. Na ich výrobu pritom nie sú použité absolútne žiadne živočíšne produkty. Za poslednú dobu si ich obľúbili aj celebrity ako Gigi Hadid, Miley Cyrus či Emma Watson.
Medzi ďalšie úspešné kroky spoločnosti patria aj kolaborácie s kapelou Sex Pistols, dizajnérom Marcom Jacobsom a streetwearovou značkou Lazy Oaf či pretvorenie ikonických čižiem do sandálov alebo detskej verzie.