Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
24. júla 2019 o 15:17
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Ďalšie atraktívne SUV-kupé je na svete. Nové Audi Q3 Sportback je však unikátom na trhu

Ďalšie atraktívne SUV-kupé je na svete. Nové Audi Q3 Sportback je však unikátom na trhu
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/powerful-elegance-the-audi-q3-sportback-11919" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH AUDI
Uložiť Uložené

Q3-ka prichádza v štýlovejšom balení.

Ak zoberieme do úvahy vozidlá typu SUV-kupé, Audi v tomto segmente výrazne strácalo. Zatiaľ čo BMW dlhé roky ponúka modely X6 a X4, a Mercedes-Benz GLE kupé či GLC kupé, z Ingolstadtu prišiel prvý zástupca až koncom minulého roka – veľká Q8-čka. Po novom, sa k majestátnej vlajkovej lodi medzi SUV-čkami od Audi zaraďuje aj o poznanie menší, no azda ešte atraktívnejší kúsok – Q3 Sportback.

Ako naznačuje samotný názov, základným stavebným kameňom je dobre známa Q3-ka, ktorú bude možné ale od teraz kúpiť v značne štýlovejšom kabáte. Pointou verzie s dodatkom Sportback je pochopiteľne zadná časť. Tá je výrazne skosená, piate dvere teda plynulejšie nadväzujú na strechu.

Zaujímavosťou pritom je, že strecha je o 26 milimetrov nižšia, s čím súvisí aj čelné okno, ktoré je pod menším uhlom. Okrem toho, Q3 Sportback je o 16 milimetrov dlhší a paradoxne o 9 milimetrov užší ako klasická Q3-ka. 

vxc
vxc Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Dokonca, zmeny neobišli ani prednú časť, kde je decentne inak tvarovaná maska a agresívnejší nárazník. Je teda vcelku prekvapivé, že sa Audi rozhodlo pre názov Q3 Sportback, nie Q4 ako sa predpokladalo. Zákulisné informácie ale naznačujú, že názov Q4 by malo už v blízkej budúcnosti nosiť nové elektrické SUV.

Nemecká značka tak svojím označením trochu mätie, pripomenúť pritom treba, že Q3 Sportback nie je priama konkurencia pre BMW X4 a Mercedes-Benz GLC kupé, keďže novinka vychádza z Q3-ky, nie Q5-ky.

Ďalšou zaujímavosťou je, že Q3 Sportback má 530-litrový kufor, čo je identická hodnota ako klasická Q3-ka so vzdušnejším kufrom. Otázkou teda je, ako sa podarilo dorovnať priestor, keď z hornej časti kufra bol odobratý. Rázvor náprav je identický tiež. Z Q3-ky sa tak stáva trochu unikát na trhu, keďže v súčasnosti má najbližšie k vozidlám ako BMW X2 či Range Rover Evoque, tie sú ale predsa len tiež z iného segmentu.

V kokpite nás už veľmi nemá čo prekvapiť. Palubná doska je totiž prevzatá zo štandardnej Q3-ky. Centrom palubovky je tak 12,1" displej infotainmentu MMI, pred vodičom je možné vidieť už v základe 10,25" alebo príplatkové 12,3" digitálne budíky Audi Virtual Cockpit. Panel klimatizácie ostal v réžií fyzických tlačidiel. Vystupujúca radiaca páka, tvar klasického i športového volantu či vskutku extravagantnejšie tvarované výplne dverí ostali nezmenené.

vxc
vxc Zdroj: www.audi-mediacenter.com

O pohon sa starajú výhradne štvorvalcové jednotky. V úvode predaja budú na výber dve – benzínový dvojliter pod označením 45 TFSI (169 kW/230 koní) a naftový dvojliter s názvom 35 TDI (110 kW/150 koní). Neskôr sa do ponuky zaradí aj motor 1.5 TFSI, teda verzia 35 TFSI s výkonom 110 kW/150 koní, či slabší dvojliter 40 TFSI s výkonom 140 kW/190 koní. Zhodne výkonný (140 kW/190 koní) naftový motor 2.0 TDI zavŕši ponuku ako 40 TDI. 

Poháňané sú buď výhradne predné kolesá alebo všetky štyri (quattro) vďaka medzinápravovej spojke. Na výber je 6-stupňový manuál alebo 7-stupňový automat S-tronic. Už teraz vieme, že skôr či neskôr príde verzia RS Q3 Sportback, keďže neraz bol tento vrcholný variant zachytený pri testovaní. Na záver dodajme, že novinka sa bude vyrábať v maďarskom závode.

Domov
Zdieľať
Diskusia