Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
22. septembra 2018, 16:31
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

AMG brúsi zbrane a na svet privádza nových hráčov. Civilizované GT-čko a pekelné A-čko

TECH
Uložiť Uložené

Portfólio AMG modelov sa naďalej vo veľkom rozširuje.

Jesenný autosalón v Paríži klope na dvere a my pomaly, ale isto začíname spoznávať jednu novinku za druhou. Dôkazom toho je aj značka Mercedes-Benz, ktorá nám servíruje hneď dve záležitosti. V prvom rade ide o základný variant pre nové 4-dverové GT-čko, aby sme boli presnejší, vo veci je model Mercedes-AMG GT 43 4Matic+.

Dizajnové zmeny nečakajte, okrem hŕstky detailov je dôležitejšia technika. Nebojte sa, najslabšie GT-čko sa naďalej spolieha na šesťvalec, vo verzii 43 však bude disponovať výkonom “len” 270 kW / 367 koní a 500 N.m. Z 0 na 100 dokáže toto GT vyšprintovať za 4,9 sekundy, maximálka je 270 km/h, pričom aj v tomto prípade sa o prenos sily na všetky štyri kolesá stará 9-stupňový automat a nechýba ani funkcia EQ Boost, ktorá vie krátkodobo dodať 16 kW.

AMG brúsi zbrane a na svet privádza nových hráčov. Civilizované GT-čko a pekelné A-čko
Zdroj: media.daimler.com

Druhou, azda zaujímavejšou novinkou je príchod ostrého vyhotovenia novej triedy A. Ako však naznačuje samotné označenie − Mercedes-AMG A 35 4Matic, nejde o ten najvrcholnejší variant. Nemecká automobilka sa tentokrát rozhodla ponúknuť hneď niekoľko verzií svojho športového hot-hatcha, no a ako prvú spoznávame tú najslabšiu.

Zďaleka však nemožno hovoriť o slabom či pomalom aute, keďže preplňovaný 2-litrový agregát ponúka výkon až 225 kW / 306 koní a 400 Nm. Vďaka pohonu 4Matic a 7-stupňovej prevodovke následne dokáže 35-kové A-čko akcelerovať na stovku za 4,7 sekundy a uháňať rýchlosťou až 250 km/h. 

AMG brúsi zbrane a na svet privádza nových hráčov. Civilizované GT-čko a pekelné A-čko
Zdroj: media.daimler.com

Automobilka hovorí o vylepšení geometrie, riadenia aj prevodových pomerov. Vpredu si miesto našli až 350-milimetrové brzdové kotúče, zatiaľ čo vzadu 330. Exteriér samozrejme obohatil masívnejší bodykit doplnený o príplatkový aero paket. Základom sú 18” disky, za príplatok je možné siahnuť po adaptívnych tlmičoch či ešte hlučnejšom výfukovom potrubí AMG Performance.

V interiéri dominujú športové detaily, zaujmú pritom aj športové vychytávky − špičkový MBUX vie merať časy na okruhoch či analyzovať akceleráciu, preťaženie alebo brzdenie. Zaujímavosťou je prepracovaný head-up displej, ktorý spolupracuje s infotainmentom a vodičovi dokáže premietať ideálnu stopu na vybraných svetových okruhoch. 

Otázkou ostáva, aké verzie prídu na trh následne, nakoľko už teraz je verejne známe, že najvýkonnejšie A-čko bude disponovať výkonom cez 400 koní. Do úvahy totiž spadajú verzie A 45, A 45 S, hovorí sa však aj o variante A 50, s najväčšou pravdepodobnosťou jedna zo spomínaných verzií dostane hybridnú technológiu. Nechajme sa teda prekvapiť.

Späť
Zdieľať
Diskusia