Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 25. 2. 2020 meniny má Frederik, Frederika

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Sponzorovaný obsah

Článok vznikol v spolupráci s CBRE.

Čo je sponzorovaný obsah?

Inzerent dodal podklady ku článku, definoval, čo má článok obsahovať a komunikovať, text písal na základe zadania niekto z Refresheru.

Zaujímavosti
2
Matúš Majer
16. február 2018, 15:00
Čas čítania: 2:23

Ako budeme nakupovať v roku 2030? Smartfóny takmer vyhynú, skúšobné kabínky nahradia asistentky a nákupné centrá sa zmenia na zážitok

Budúcnosť nakupovania vyzerá viac než lákavo.

Matúš Majer
16. február 2018, 15:00
Čas čítania: 2:23
Ako budeme nakupovať v roku 2030? Smartfóny takmer vyhynú, skúšobné kabínky nahradia asistentky a nákupné centrá sa zmenia na zážitok
Zdroj: Hanhai Dongfeng Town
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Doba sa dnes raketovou rýchlosťou posúva dopredu a technológie udávajú nový smer na každom kroku. Každý z nás by sa rád pozrel do budúcnosti, no dnes to zvládne len veľmi málo ľudí, pokiaľ teda vynecháme pochybné veštice a ďalšie spirituálne profesie. Našťastie však existujú aj futurológovia, teda ľudia, ktorí sa doslova zaoberajú predpovedaním budúcnosti. Nespoliehajú sa však na žiadne vízie - za ich prácou stojí profesionálne vedecké a štatistické úsilie, ktorému spoľahlivo môžeme veriť.

 

Vedecky predpovedať sa dá naozaj mnoho vecí, no ľudí zaujíma predovšetkým to, čo nenávidia alebo naopak, priam milujú. Nakupovanie je dnes jednou z tých kontroverznejších činností, no keď sa pozrieme do budúcnosti, zamilovať by si ho mohli aj jeho dnešní najväčší odporcovia.

 

Nákupné centrum môže byť viac než len nákup. Čo zábavná nočná show?

Ako budeme nakupovať v roku 2030? Smartfóny takmer vyhynú, skúšobné kabínky nahradia asistentky a nákupné centrá sa zmenia na zážitok

 

Podľa inovatívnej, realitno-poradenskej spoločnosti CBRE, odvolávajúcej sa na najnovšie poznatky o budúcnosti, sa totiž nákupné centrá premenia na komplexy so zmiešaným využitím, a to už v horizonte približne desiatich rokov. Ich základnými súčasťami sa do roku 2030 majú stať i zdravotná starostlivosť, vzdelávanie či voľnočasové aktivity.

 

Investori nákupných centier sa tak začnú skôr zameriavať na širokú škálu služieb než len predajne všetkých možných druhov. Pozornosť sa upriami priamo na zákazníka, ktorý si už v roku 2030 bude môcť v nákupnom centre vybaviť omnoho viac nutných záležitostí, ako je tomu dnes.

 

Masívne akvárium na vizualizáciách čínského nákupného centra

Ako budeme nakupovať v roku 2030? Smartfóny takmer vyhynú, skúšobné kabínky nahradia asistentky a nákupné centrá sa zmenia na zážitok

 

Rapídnou rýchlosťou budú vznikať nezávislé gastronomické prevádzky a obchody. Predajcovia budú reagovať na lokálne požiadavky a každá predajňa s jedlom sa pokúsi čo najvýraznejším spôsobom odlíšiť. Za jedlo, no vlastne i akýkoľvek tovar, treba aj zaplatiť. Pochopiteľne, aj táto technológia pokročí dopredu. Dnes už čoraz viac predajcov odstraňuje manipuláciu s hotovosťou, no i proces s kreditkou by mal byť výrazne urýchlený.

 

Ako budeme nakupovať v roku 2030? Smartfóny takmer vyhynú, skúšobné kabínky nahradia asistentky a nákupné centrá sa zmenia na zážitok

 

Zmeny nastanú aj na technologickej pôde. Smartfóny budú čoraz zriedkavejšie, no obchod s mobilnými zariadeniami bude aj naďalej prosperovať. Vlády sa však uchopia sofistikovanejšie zariadenia virtuálnej reality či smart gadgety, ktoré si dnes ani nevieme predstaviť.

 

Internet of things sa stane čoraz viac využívaným a pomôže aj k tomu, aby medzi ľuďmi klesla závislosť na smartfónoch. A aby toho nebolo málo, komplikované algoritmy začnú predpovedať ceny produktov a vývoj trhu na roky dopredu.

 

Technologický pokrok zavíta aj do predajní s oblečením. Aj skúšobné kabínky prejdú veľkým pokrokom a plastové steny či zrkadlá sa zmenia na virtuálne prostredie. To nám bude odporúčať doplnky, nové kúsky k nášmu aktuálnemu outfitu a prakticky nahradia všetky otravné otázky, ktoré sa pravidelne pýtame otrávených predavačiek.

 

Zelená strecha je v 21. storočí nutnosťou

Ako budeme nakupovať v roku 2030? Smartfóny takmer vyhynú, skúšobné kabínky nahradia asistentky a nákupné centrá sa zmenia na zážitok

 

Vďaka všemožným zmenám sa nutnosť nakupovania prakticky zmení na skvelú voľnočasovú aktivitu. V obchodných centrách vyrastú wellness zariadenia so zameraním na oddych, zdravie, krásu a dobrý pocit. Šikovné značky sa budú snažiť predávať produkty zážitkovým nakupovaním a pokiaľ ide o pobyt alebo adrenalínový moment, môžu dokonca ponúknuť aj menšiu ukážku.

 

Tak či onak, na obdobie okolo roku 2030 sa rozhodne máme prečo tešiť. Obchodné centrá dnes rastú ako huby po daždi, Bratislava je toho skvelým príkladom, a ponúkať budú naozaj širokú škálu služieb. Od dnešnej situácie tak ide o fantastický pokrok, čo bude mať za následok aj väčšiu návštevnosť centier. Aj na Slovensku však už vidíme, ako sa maloobchodní predajcovia adaptujú budúcnosti.

 

Ako budeme nakupovať v roku 2030? Smartfóny takmer vyhynú, skúšobné kabínky nahradia asistentky a nákupné centrá sa zmenia na zážitok
Internetové obchody otvárajú siete showroomov alebo znovu investujú aj do kamenných predajní. Tie sú však doplnené rafinovanými službami ako click & collect. Teda, nákup spraví zákazník online, no vyzdvihne si ho na špeciálne určenom mieste.

 

Ďalším skvelým príkladom pokroku sú napríklad kníhkupectvá. Tie najväčšie do svojich predajní vkladajú aj kvalitné kaviarne, knižnice či skvelý zákaznícky servis a vytvárajú tak príjemné multifunkčné priestory. Doba sa zrýchľuje a takáto vízia je rozhodne príjemnou predpoveďou do budúcnosti, ktorej sa už nemôžeme dočkať.

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
20
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.