Druhý výkonnostný variant zastupuje AMG vyhotovenie.
Nie je tomu tak dávno, čo sme vám predstavili novú generáciu triedy G a Mercedes-Benz nám už servíruje jej ostrý variant. Ako je už zvykom, vo veci je model nesúci názov Mercedes-AMG G 63, teda najvýkonnejšia osemvalcová verzia, ktorá sa zaradí nad "klasické" vyhotovenie G 500.
Novinka sa na pohľad odlišuje predovšetkým rozšírenými blatníkmi, pod ktoré sa zmestia až 22” disky, pribudol však už aj tradičný panamericana grill s vertikálne umiestnenými lištami. Samozrejme, nové sú masívnejšie blatníky a v zmysle tradícii napokon pod oba bočné prahy zavítala dvojica rozmerných koncoviek výfukov. Okrúhle Multibeam LED svetlá sa zároveň pýšia o čosi tmavším pozadím. V interiéri sme napokon svedkami početnejšie zastúpeného karbónu, všimnúť si však môžeme i nový športový volant. Za ním sa ukrýva dvojica 12,3" obrazoviek s pozmenenou, o čosi športovejšou grafikou.
Keďže ide o verziu AMG, najväčšia pozornosť sa upriamuje pod kapotu. Ako je už posledné roky zvykom, nič iné ako 4-litrovú V8-čku bi-turbo sme čakať nemohli, v tomto prípade poskytuje presne 430 kW / 585 koni a obrovských 850 N.m. Vďaka masívnej porcii sily, pohonu AMG Performance 4Matic a 9-stupňovej prevodovke AMG Speedshift vystrelí ikonická škatuľka na stovku len za 4,5 sekundy, zatiaľ čo maximálka je až 220 km/h. V prípade príplatkového balíka AMG Driver‘s package sa napokon maximálna rýchlosť posúva až na hranicu 240 km/h.
Automobilka uvádza priemernú spotrebu na úrovni 13,2 l/100 km, je však viac než jasné, že ide o veľmi optimistické hodnoty. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, približne 2500-kilogramové G-čko v danom vyhotovení uvidíme prvýkrát naživo na autosalóne v Ženeve, kde si odkrúti svetovú autosalónovú premiéru. Ako naznačovali už i predošlé správy, neskôr motorovú paletu rozšíri i bežný naftový variant so šesťvalcom (pod označením 350d), príchod dvanásťvalcovej verzie Mercedes-AMG G 65 doposiaľ potvrdený nebol. Nechajme sa prekvapiť...