Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
16. augusta 2017 o 10:26
Čas čítania 0:00
Matúš Majer

Ľudia majú radšej pizzu než dôveru svojich priateľov. Ich osobné údaje boli v štúdii zo Stanfordu schopní vymeniť za lahodné jedlo

ZAUJÍMAVOSTI BITCOIN KRYPTOMENY PIZZA
Uložiť Uložené

Výskum z prestížnej univerzity dopadol v prospech slávneho jedla.

Ľudia často tvrdia, že si chránia svoje súkromie. Napríklad, až 74 % Američanov tvrdí, že je pre nich mimoriadne dôležité, aby vedeli, kto o nich môže získavať informácie. 60 % z nich prehlásilo, že by len tak nezdieľali svoju e-mailovú adresu. Aj napriek tomu až 98 % opýtaných vymenilo kontaktné údaje svojich priateľov za pizzu zadarmo. Výskumníci zo Stanfordu sa pýtali jednoduchú otázku až 3 108 študentov MIT.

Ľudia majú radšej pizzu než dôveru svojich priateľov. Ich osobné údaje boli v štúdii zo Stanfordu schopní vymeniť za lahodné jedlo
Zdroj: pixabay.com

Narušíš súkromie svojho kamaráta, ak ti za to dáme pizzu? V 98 % prípadoch bola odpoveď áno. Existovala však i druhá skupina študentov. E-mailovú adresu svojich priateľov ľudia prezrádzali aj bez motivačnej odmeny - v tomto prípade však kladne odpovedalo 94 % opýtaných. Od štúdie publikovanej v National Bureau of Economic Research sa však niečo podobné očakávalo. Teória tvrdí, že každý dokáže prezradiť informácie, stačí len dostatočná odmena. A pizza, bohužiaľ, zdá sa stačí. Ide síce o dokonalý pokrm vytvorený na samotnom Olympe, no prakticky stojí krabica do desať eur aj s dovozom. Mimochodom, autori štúdie všetky maily overovali. 6 % bolo na mieste vymyslených alebo chybne zadaných.

Odporúčané
Bitcoin – podvod alebo budúcnosť financií? Bitcoin – podvod alebo budúcnosť financií? 10. decembra 2024 o 16:57

Štúdia zo Stanfordu sa predovšetkým snaží upozorniť na nebezpečenstvo zverejňovania osobných údajov, čo špeciálne platí na internete. Reč je o heslách či kontaktných údajoch a aj napriek tomu, že sa podobnými vecami zaoberá mnoho kampaní, ľudia aj ďalej používajú smiešne slabé heslá či sa pripájajú na absolútne neznáme wi-fi siete, len preto, že sú bez hesla. Približne dve tretiny ľudí sa spoliehajú na ľahké heslá, ktoré nosia v hlave123456password sú stále na vrchole rebríčka najpoužívanejších hesiel.

Ľudia majú radšej pizzu než dôveru svojich priateľov. Ich osobné údaje boli v štúdii zo Stanfordu schopní vymeniť za lahodné jedlo
Zdroj: pixabay.com

Napokon, samotnou podstatou štúdie ani nebol pokus s pizzou, no je jej dôležitou súčasťou. Jej autori sa na študentov MIT pokúšali preniesť čo najviac znalostí v oblasti bitcoinu. Mnohí z nich dokonca dostali vytvorené bitcoin peňaženky a štúdia zistila, ako ľahko ľudia prezradia citlivé údaje aj v tejto oblasti. Očividne veľmi ľahko.

Domov
Zdieľať
Diskusia