Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
21. júla 2017 o 18:50
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Nádherná Insignia dostala prísnejšie tvary, viac koní a ostrejšiu techniku. Verziou GSi Opel spomína na minulosť

TECH
Uložiť Uložené

Sedan strednej triedy od Oplu sa dočkal športovej verzie.

Opel Insignia druhej generácie je viac než vydarené auto, o tom niet pochýb, veľká pozornosť sa však upriamuje do vrcholnej verzie, ktorú malo pôvodne stvárňovať OPC-čko. Žiaľ, vyzerá to tak, že automobilka už so šesťvalcovým variantom nepočíta, a to aj napriek tomu, že v rámci koncernu General Motors ho v portfóliu nájdeme. Tak či onak, v týchto dňoch nám Opel predstavuje úplnú novinku, verziu Insignia GSi. Nový najvýkonnejší variant s „oprášeným“ názvom z minulosti sa spolieha na preplňovaný benzínový štvorvalec s výkonom 191 kW / 260 koní a krútiacim momentom 400 N.m. Na predošlé 2.8 V6 Turbo s 325 koňmi musíme tak zabudnúť, kompetentní však poukazujú na skutočnosť, že GSi je na Nürburgringu rýchlejšie ako predošlé OPC-čko, za čo do nemalej miery môže aj o 160 kilogramov nižšia váha vďaka novej platforme.

Model GSi ráta s pohonom všetkých štyroch kolies, miesto klasického diferenciálu ide však o riešenie s dvomi lamelovými spojkami pri zadnej náprave. Výsledkom tak má byť eliminácia nedotáčavosti, a teda prítomnosť vektorovania krútiaceho momentu. O prenos sily sa stará výhradne 8-stupňová automatická prevodovka, do pozornosti treba dať i znížený podvozok o 10 milimetrov, za čo môžu kratšie pružiny, samozrejme, nechýbajú ani športové adaptívne tlmiče s technológiou eliminovania náklonov karosérie. Insignia vo vyhotovení GSi disponuje štandardne 20" diskami, pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 S, pričom o brzdenie sa stará špičkový brzdový systém Brembo s 345-milimetrovými kotúčmi a 4-piestovými strmeňmi. Hriechom by na záver bolo nespomenúť vyšperkovaný dizajn, ktorý výborne dotvára športový charakter a potenciál auta, i keď je pravda, že 260 koní v danej triede nie je žiadne terno.

Domov
Zdieľať
Diskusia