Najnovšie želiezko v ohni zo stajne nemeckého Volkswagenu spoznáva svoju cenu.
Volkswagen Arteon. Také meno nesie jedno z vôbec najsledovanejších vozidiel tohtoročného autosalónu v Ženeve, na ktoré sa upriamuje skutočne obrovská pozornosť. Nečudo, veď nemecká koncernová automobilka s koreňmi vo sfére ľudových vozidiel predstavila mimoriadne atraktívny automobil. Sprvoti sa hovorilo hlavne ako o novej generácii veľmi obľúbeného (Passatu) CC, tí z vás, ktorí však mali tú česť vidieť túto veľkú novinku naživo vedia, že Volkswagen opodstatnene hovorí aj ako o novej vlajkovej lodi značky s úmyslom nahradiť Phaeton. Ten už totiž v Európe nekúpite, no a nielen rozmery nového počinu naznačia, že Arteon je citeľne väčším autom ako terajšie CC-čko. Za všetko hovorí skutočnosť, že na dĺžku je tento model až o 9,4 cm dlhší ako súčasný Passat. Ďalej tú máme samotnú karosériu - po novom už nejde o 4-dverový sedan (alebo ak chcete kupé), ale o 5-dverový liftback, respektíve fastback. Za zadnými bezrámovými dverami sa totiž nachádza ešte jedno okno, strecha zároveň klesá o čosi pomalšie. Pôvabné tvary tak prinášajú aj praktickosť, ostatne, batožinový priestor má až 563 litrov a podstatne priestrannejšie sa cítia aj pasažieri sediaci vzadu.
Avšak to, že nejde len o štýlovejší Passat a teda nie je vo veci len nástupca modelu CC jasne naznačuje aj cena. V nemeckom konfigurátore sa už medzičasom novinka ocitla, no a na prvý pohľad relatívne prekvapuje cenovou politikou. Jej cena začína na čiastke od 49 325 € za 280-koňovú verziu 2.0 TSI 4Motion so 7-stupňovou prevodovkou DSG, zatiaľ čo naftové vyhotovenie 2.0 TDI 4Motion s automatom začína na hodnote 51 600 €. Povedať však treba nasledovné. Volkswagen sa hlavne z marketingového a logistického hľadiska rozhodol sprvoti ponúkať len tie najvýkonnejšie dostupne verzie v ponuke, a to už za prítomnosti naozaj slušnej výbavy. Uvedené cenové relácie tak síce v úvode asi väčšinu zarazia, odzrkadľujú však fakt, že ide o novučičkú vlajkovú loď značky v tých najlepších vyhotoveniach. Plus, dá sa očakávať, že slovenské ceny budú o čosi nižšie. Ako iste viete, v ponuke sa neskôr ukážu aj slabšie výkonnostne verzie týchto motorov a zároveň sa základom ponuky stane nový agregát 1.5 TSI Evo, preto oficiálna základná cena podstatne klesne. Tak či ona, výrazne menej ako +/- 40-tisíc € nečakajte. Áno, to nie je najmenej, nik však hádam nečakal, že Arteon bude Volkswagen predávať za dvadsaťtisíc. Spomeňte si, koľko stálo CC-čko v čase uvedenia na trh, nehovoriac o tom, že toto je prakticky o triedu väčšie auto.