V duchu posledných informácií a teaserov spoznávame modernizovanú podobu najmenšieho SUV zo Stuttgartu.
Pri príležitosti autosalónu v Detroite spoznávame viacero noviniek, pričom jednou tých, ktorá súvisia do veľkej miery aj s naším trhom je príchod modernizovaného GLA, teda najmenšieho SUV-čka značky Mercedes-Benz. Crossover, zdieľajúci platformu i techniku s triedou A a CLA, sa dočkal viacerých zmien, čo v konečnom dôsledku môžeme vidieť aj na samotnom exteriéri. Ten už po novom dopĺňajú prepracovanejšie svetlomety, ktoré za príplatok dostali plne LED-kovú technológiu s efektnou grafikou. Zmeny nastali aj v oblasti masky, kde nájdeme mohutnejšie lamely, no a následne nechýba úplne nový nárazník s pomerne netypicky tvarovanými okrúhlymi svetlami v jeho rohoch. Vzadu sú zmeny skôr kozmetického rázu, do ponuky sa ale okrem iného dostali aj nové odtiene laku (vrátane špecifického zlato-hnedého) či dizajny kolies. Facelift pochopiteľne neobišiel ani vrcholné vyhotovenie AMG, ktorého mohutnejší bodykit rovnako prešiel optickými zmenami v duchu súčasného dizajnového trendu značky. S príchodom modernizácie spoznávame aj jednu špecialitu, a to možnosť najsilnejšiu verziu osadiť exkluzívnym paketom Yellow Night Edition. Jeho štandardom je čierny lak karosérie doplnený o efektné šedé a žlté detaily a doplnky karosérie. Súčasťou edície sú zároveň aj matné disky, rozmernejšie krídlo a volant, ktorý je celý potiahnutý Alcantarou.
Interiér sa zmien ale dočkal vo všeobecnosti, do väčšinovej miery tak už aj GLA-čko je možné vybaviť technológiami či prvkami výbavy, ktoré medzičasom dostali súrodenecké modely A a CLA. Centrom vylepšenej palubnej dosky je tak väčší, až 8" displej multimediálneho systému, aktualizovaný podklad budíkov či nový volant. Pod kapotou nájdeme prakticky všetky jednotky ako doteraz, i keď k istým vylepšeniam došlo tiež. Novinkou je napríklad verzia GLA 220 4Matic, teda známy 2-litrový benzínový motor naladený na výkon 135 kW / 184 k a 300 N.m, ktorý dostal pohon všetkých štyroch kolies. Pochopiteľne, ako sa čakalo, 45-kové AMG-čko si polepšilo z 360 na 381 koní a 475 N.m. Na sprevodovanie slúži modifikovaná 7-stupňová športová prevodovka so skrátenými prvými stupňami. Akcelerácia na stovku ostrému crossoveru tak teraz trvá len pozoruhodné 4,4 sekundy.