Na opačnom konci zoznamu nájdeš módne domy Balenciaga a Louis Vuitton, ktoré za posledný štvrťrok zaznamenali výrazný prepad popularity.
Odevný priemysel v treťom štvrťroku 2024 ovládol módny dom Miu Miu, ktorý vedie z pozície kreatívnej riaditeľky Miuccia Prada, a jeho vyhľadávanie vzrástlo o ďalších 30 % od posledného obdobia. Na čele rebríčka Lyst Index tak vystriedal Loewe. Naposledy bolo ich poradie obrátené, keď španielsky brand potiahol v kampani herec Daniel Craig.
Vzorec Lyst Index zohľadňuje správanie nakupujúcich cez Lyst vrátane vyhľadávania na platforme aj mimo nej, zobrazenia produktov a predajov. Na sledovanie trendov značiek a produktov vzorec zahŕňa aj zmienky na sociálnych sieťach, štatistiky aj aktivity vo verejnom priestore.
Za Miu Miu a Loewe je na treťom, respektíve štvrtom mieste Prada a Saint Laurent, ktoré si držia svoju pozíciu. Piatu pozíciu obsadil parížsky ateliér Alaïa, ktorý je najväčším štvrťročným skokanom – polepšil si o dvanásť miest, a to vďaka úžasnej práci kreatívneho riaditeľa Pietera Muliera a nárastu popularity o 51 %. Zákazníci milujú zmyselnosť a precízne remeselné spracovanie produktov Alaïa.
V TOP 10 sú aj Bottega Veneta, Jacquemus, Gucci, The Row od dvojičiek Olsenových a Valentino.
Do rebríčku sa dostali štyria noví účastníci, ktorí spôsobili veľký pretras v „hracom“ poli a zároveň ide o potvrdenie trendu, že luxusné módne domy nahradzujú prémiové a moderné značky. Na štrnástom mieste je americká ikona Ralph Lauren a v TOP 20 sú tiež značky Toteme, Victoria Beckham a Chloé.
K zvýšeniu tržieb módnych domov nepomohli ani septembrové prehliadky nových kolekcií, ktoré sú zvyčajne vrcholom inšpirácie pre zákazníkov nakupujúcich high fashion modely. Dôvodom je prudký nárast cien aj globálna hospodárska nestabilita. Najvýraznejší prepad zaznamenala Balenciaga, ktorá klesla až na sedemnáste miesto v rebríčku Lyst Index (minulý štvrťrok bola na siedmom mieste, pozn. redakcie) a Louis Vuitton je ešte o pozíciu nižšie.
Najhorúcejší produkt sú „baleríny“ Alaïa
Ateliér Alaïa potvrdil svoj vzostup aj na poli produktov, keď na vrchole rebríčku nájdeš baletnú obuv so sieťovaným telom, ktorá stojí približne 1 000 eur. Medzi TOP 10 módnymi produktmi sú tiež kabelky od značiek Coach či Miu Miu, slnečné okuliare Tom Ford alebo motorkárske čižmy z dielní Ganni.
Teniskami leta sa stal pretekársky model Puma Speedcat OG za 110 eur. Ide zároveň o tretí najhorúcejší produkt tohto štvrťroka, ktorý sme videli na celebritách ako Dua Lipa, Emily Ratajkowski alebo Troye Sivan. Trend vintage siluet je stále in, keď dopyt v auguste stúpol o 532 %.
Celý štvrťročný zoznam vrátane detailov nájdeš na webovej stránke spoločnosti Lyst.
Lyst Index je pravidelný rebríček najhorúcejších módnych značiek a produktov, ktorý zostavuje spoločnosť Lyst – najväčšia platforma na nakupovanie módy na svete.