Dodge v týchto dňoch nám automobilka predstavuje prevedenie SRT Hellcat, ktoré je najvýkonnejším Challengerom všetkých čias!
Na autosalóne v New Yorku sa nám predstavil dlho očakávaný facelift americkej klasiky, Dodge Challenger. Okrem toho, v týchto dňoch nám automobilka predstavuje prevedenie SRT Hellcat, ktoré je najvýkonnejším Challengerom všetkých čias!
V úvode mierne odbočím od témy, nakoľko sme sa tento týždeň dozvedeli pomerne nečakanú informáciu. V roku 2011 koncern Fiat-Chrysler vytvoril samostatnú „značku“ SRT (Street & Racing Technology), ktorá predstavovala špičkové verzie automobilov Dodge (kvázi obdoba AMG). V tomto roku však divízia SRT končí, čím sa opäť všetko vráti do starých koľají a aj najvýkonnejšie prevedenia automobilov budú patriť pod Dodge. V skutočnosti sa nejedná o žiadne veľké zmeny, keďže aj doteraz sa SRT chápalo ako súčasť Dodge-u. Koniec-koncov boli to najmä vozy Dodge, keďže pod SRT spadali vrcholné verzie 300 SRT, Challenger SRT, Charger SRT, (Jeep) Grand Cherokee SRT a Viper (jediný Viper neniesol logo Dodge).
Modernizovaný Challenger som vám už predstavil nedávno. Najnovšie nám však automobilka predstavuje stroj, ktorý je v celej dlhej histórii Challengerov tým najvýkonnejším. Verzia sa volá SRT Hellcat a už na prvý pohľad ju odlišuje predný nárazník s väčšími nasávacími otvormi a viditeľným splitterom, ale aj predná kapota s masívnejšími otvormi. Štandardom sú 20'' disky, ktoré sú obuté do špičkových pneumatík Pirelli P Zero Nero, či brzdový systém značky Brembo s kotúčmi priemeru 390 mm vpredu. Na rozmeroch nabral aj zadný spojler, no predovšetkým výkon motora.
Pod prednou, dôkladne odvetranou kapotou sa totižto nachádza nekompromisný osemvalec HEMI s objemom 6,2 litra, ktorý je vyladený na výkon cez 441 kW / 600 koní! Zadná náprava teda dostane očividne zabrať, svoju dôležitú úlohu však určite zohrá aj prevodovka, ktorá bude na výber buď v 6-stupňovom manuálnom prevedení alebo v 8-stupňovom automate Torque Flite. Na rýchlostné parametre si budeme musieť ešte chvíľu počkať, rozhodne sa však nebude jednať o žiadneho lenivca, skôr naopak. Dodge tak odpovedá na konkurenčné Camaro Z/28, ktorým sa automobilka neustále chváli. Video ako prekonalo brutálny Nissan GT-R je však pravdepodobne podvrh, ktorým si domáci Američania chcú niečo dokázať.
Pri pohľade do interiéru evidujeme v porovnaní so základným prevedením Challenger SXT priepastný rozdiel. V tomto prípade Hellcat kope úplne inú ligu a Dodge sa viditeľne poučil, keďže predfaceliftované prevedenie dostalo spŕšku kritiky najmä za vnútrajšok. Najvýkonnejšie prevedenie v histórii dostalo volant so zrazeným vencom, stredový panel obšitý Alcantarou či kožou Nappa. Sedadlá sú podstatne športovejšie tvarované, pričom aj celá prístrojová doska sa nesie v podstatne závodnejšom duchu. Cenové relácie zatiaľ zverejnené neboli.