Od zverejnenia udalosti až po samotnú prednášku vysoká škola sledovala reakcie študentov a šírenie správy v online priestore.
V priebehu týždňa sme ťa informovali o plánovanej prednáške influencerky Zuzany Plačkovej na bratislavskej vysokej škole University College Prague, ktorá pohoršila množstvo študentov.
Pozvanie Plačkovej si škola obhajovala a v reakciách na naše otázky ju prirovnala k hosťom, ako sú prezidentka Zuzana Čaputová či speváčka Celeste Buckingham. Krátko nato síce prednáška zmizla z oficiálneho Instagramu školy, no nakoniec aj tak prebehla.
Startitup vysvetľuje, že podľa vyjadrenia školy malo byť pozvanie kontroverznej influencerky sociálnym experimentom, ktorý chcela škola uskutočniť formou takzvaného guerilla marketingu.
„Po odsúhlasení si podmienok spolupráce a vopred stanovených kritérií vedeckého výskumu sme zverejnili pozvánku na prednáškovú besedu na vopred stanovený časový limit 24 hodín. Následne sme aj v rámci komunikačného oddelenia mali za úlohu sledovať, akým spôsobom a v akom časovom slede sa bude predmetná informácia šíriť k našim študentom a verejnosti,“ povedala škola pre portál.
Od zverejnenia správy o prednáške až po jej konanie prebehli dva týždne. Počas nich sa vraj škola zamerala na meranie šírenia správy o prednáške v online priestore. Sledovali dosah na návštevnosť na sociálnych médiách, webe a tiež chcú analyzovať emócie, ktoré táto prednáška vyvolala. Škola tvrdí, že z experimentu chce vytvoriť viaceré vedecké štúdie.