„Cenia si generálni riaditelia týchto spoločností skutočnú inkluzívnosť? Alebo si vážia len peniaze?“ napísala na Twitter Lizzo.
Módne prehliadky Victoria’s Secret, ktoré boli viac ako dekádu kultúrnym fenoménom, dostali v roku 2019 stopku. Okrem poklesov predaja a televíznej sledovanosti či škandálu so sexuálnym predátorom Jeffreym Epsteinom bolo jedným z hlavných dôvodov práve propagovanie nezdravého ideálu ženskej krásy, ktorý značka roky živila. Podľa ABC News sa však po takmer štvorročnej pauze znova dočkáme veľkolepej fashion show, ktorá bude novou a veľmi sviežou verziou svojho starého ja.
Konať by sa mala už ku koncu tohto roka, oznámila to spoločnosť po firemnom zasadnutí o minuloročných ziskoch. Hovorca módneho giganta sa vyjadril, že značka sa snaží byť inovatívna a napredovať vo všetkých sférach podnikania tak, aby bol zákazník v centre jej pozornosti. Zároveň chce posilňovať rôzne „ženské hlasy a ich jedinečné perspektívy,“ dodáva.
Prehliadka má byť odrazom novej filozofie značky, ktorá počas posledných rokov podstúpila výrazný rebranding. „Veríme, že v obrate nášho podnikania máme za sebou dva roky päťročnej cesty a máme jasný plán stať sa svetovým lídrom spodnej bielizne,“ hovorí súčasný generálny riaditeľ VS Martin Waters.
Od vzniku Victoria’s Secret v roku 1977 sa v jej kampaniach aj na móle objavovali tie najväčšie mená modelingového sveta. Anjelikov, medzi ktorých kedysi patrila aj Adriana Lima, Miranda Kerr či Alessandra Ambrosio, dnes zastupuje rôznorodá línia ambasádoriek.
Pre VS si už stihla zapózovať aj Hailey Bieber, herečka Priyanka Chopra Jonas, prvá transgenderová modelka značky Valentina Sampaio a v neposlednom rade aj plus size modelky. Očakávania v súvislosti s nadchádzajúcou prehliadkou sú tak obrovské.
Veľká novinka sa však nestretla len s pozitívnymi ohlasmi. Na adresu spoločnosti sa na Twitteri vyjadrila aj speváčka Lizzo: „Toto je výhra pre inkluzívnosť. Ale ak to značka začne robiť len preto, že bola podrobená kritike, čo sa stane, keď sa ,trendy‘ opäť zmenia? Cenia si generálni riaditelia týchto spoločností skutočnú inkluzívnosť? Alebo si vážia len peniaze?“
Jedna z fanúšikov komentovala speváčkin status slovami, že Victoria si už druhú šancu nezaslúži, na zozname má vraj až priveľa prešľapov. Iní zase tvrdia, že sa snaží súťažiť s Rihanninou značkou Fenty, ktorej druhé meno je diverzita. Nový štart tak pre známu spoločnosť nevyzerá „len“ ružovo.