Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
11. februára 2023, 14:30
Čas čítania 4:07
Richard Balog

Spolupráce Tiffany & Co. sú geniálne od tŕňovej koruny pre Kendricka Lamara cez hodinky Patek Philippe až po doplnky Supreme

Spolupráce Tiffany & Co. sú geniálne od tŕňovej koruny pre Kendricka Lamara cez hodinky Patek Philippe až po doplnky Supreme
Zdroj: TASR/AP
MÓDA LUXUSNÉ MÓDNE ZNAČKY TIFFANY & CO.
Uložiť Uložené

Vedenie newyorskej spoločnosti s ikonickým tyrkysovým logom má skvelý čuch na spolupráce. Presvedč sa o tom v nasledujúcich riadkoch.

Kto nepozná film Raňajky u Tiffanyho s Audrey Hepburn v hlavnej úlohe? Známa snímka z roku 1961 navždy zmenila postavenie značky Tiffany & Co., ktorá v súčasnosti patrí k lídrom na trhu.

Spoločnosť Tiffany & Co., ktorá je často označovaná jednoducho ako Tiffany's, je jednou z najznámejších značiek luxusných šperkov a doplnkov na svete. Ikonický newyorský výrobca už od roku 1837 určuje štandardy luxusného tovaru, pričom produkty zo zlata, striebra či z diamantov boli v oblasti dizajnu vždy výnimočné, originálne a inovatívne.

Klenotnícky dom, ktorý od roku 2021 patrí do portfólia konzorcia LVMH, má na svojom konte od začiatku milénia množstvo zvučných projektov so značkami, ako sú Fendi, Supreme či Patek Philippe, ale aj s osobnosťami, ako sú architekt Frank Gehry, umelec Daniel Arsham či raper Kendrick Lamar.

Všetky boli geniálne a posúvali hranice šperkov, módy, umenia aj kultúry. Inak to nie je ani v prípade najnovšej spolupráce s Nike, ktorá rozbúrila vlnu diskusií pre príliš jednoduchý dizajn a pomerne vysokú cenu. Čo však neznamená, že nebudú vypredané v priebehu niekoľkých sekúnd.

Spríjemni si čakanie na vydanie tenisiek Nike Air Force 1 Low v limitovanej edícii Tiffany & Co. výberom najlepších spoluprác. Minimalistický čierno-tyrkysový variant bude v predaji už 7. marca, pričom predpokladaná cena je 400 dolárov. Počet dostupných kusov zatiaľ nie je známy, ale predpokladáme, že pôjde o približne 5-tisíc párov. 

Odporúčané
Atraktívna spodná bielizeň, streetwear či luxusné módne doplnky. Vybrali sme valentínske darčeky, s ktorými zaboduješ   Atraktívna spodná bielizeň, streetwear či luxusné módne doplnky. Vybrali sme valentínske darčeky, s ktorými zaboduješ 6. februára 2023, 15:00

Tŕňová koruna pre Kendricka Lamara

Umelecké partnerstvo spoločnosti Tiffany & Co. a rapera Kendricka Lamara prinieslo jedinečný šperk s päťdesiatimi tŕňmi rôznych tvarov. 

Cena tohto jedinečného diamantového šperku predstavuje približne 1,42 milióna eur, uvádza spoločnosť Tiffany & Co. Koruna je vyrobená z titánu a má na sebe viac ako 8 000 diamantov so 137 karátmi v unikátnom dlažbovom vzore osadeným tak, aby sa maximalizoval lesk. 

Výroba tŕňovej koruny trvala štyrom umelcom viac ako 1 300 hodín v priebehu desiatich mesiacov. Celý pracovný proces a následne aj výsledok ich detailnej ručnej práce nájdeš v sprievodnom videu.

Čerstvý držiteľ hudobnej ceny Grammy za najlepší rapový album v roku 2022 si tŕňovú korunu, akú nosil na hlave Ježiš Kristus, nasadil na festivale v Glastonbury, kde svoje vystúpenie ukončil podporou práv žien na interrupcie. „Boh žehnaj právam žien. Kto súdi vás, súdi Krista,“ reagoval Kendrick Lamar na rozhodnutie Najvyššieho súdu Spojených štátov amerických o zrušení ústavného práva na potraty.

Kendrick Lamar
Zdroj: TASR/AP

Limitovaných 170 kusov hodiniek Patek Philippe 5711/1A-018 Nautilus z ocele

Spolupráca medzi spoločnosťami Tiffany & Co. a Patek Philippe začala v roku 1851, keď Antoine Norbert de Patek, ktorý hľadal najlepších predajcov pre svoje hodinky, stretol Charlesa Lewisa Tiffanyho v jeho obchode v New Yorku. Jednoduchým podaním rúk klenotník a výrobca hodiniek nadviazali vzťah založený na integrite a záväzku k dokonalosti, ktorý pretrváva dodnes.

V roku 2021, na počesť osláv 170. výročia vzájomného partnerstva, značky predstavili limitovanú sériu modelu Nautilus z ocele s ciferníkom v patentovanej modrej farbe Tiffany Blue®. Na zadnej strane nechýba zafírové sklíčko s týmto nápisom: Tiffany & Co. – Patek Philippe, 170th Anniversary, 1851 – 2021. 

Patek Philippe
Zdroj: Patek Philippe

„V každom kuse je ukryté tajomstvo. V čom spočíva, nebude známe, kým si hodinky nekúpite,“ povedal riaditeľ spoločnosti Patek Philippe Thierry Stern pre LVMH.

Model s referenčným číslom 5711/1A-018 Nautilus v ikonickom svetlotyrkysovom farebnom vyhotovení vyrobili v Ženeve v limitovanej edícii 170 kusov s cenou 52-tisíc dolárov. V aukcii boli vydražené za 6,5 milióna dolárov, píše CNBC

Tiffany & Co.
Zdroj: Tiffany & Co.

Kabelka Fendi Baguette zahalená do svetlotyrkysovej farby Tiffany & Co.

Vedenie značky Fendi oslávilo 25. výročie kabelky Baguette skvelou šou v New Yorku a súčasťou bola aj spolupráca s Tiffany's. Návrhár Kim Jones predviedol svoju genialitu, keď predstavil atraktívny model zahalený do svetlotyrkysovej farby, ktorý na prehliadkovom móle predviedla Bella Hadid. Modelka mala okrem iného oblečenú aj sexi kombinézu a náhrdelník so zmenšenou verziou kabelky, ktorú preslávila postava Carrie Bradshaw v seriáli Sex v meste. 

Sortiment, ktorý bol v predaji v obchodoch oboch výrobcov, obsahoval dve stredne veľké a dve nanotašky Baguette v hladkej koži alebo v hodvábnom saténovom vyhotovení. Okrem toho boli v ponuke aj prívesky na kľúče v troch rôznych farebných prevedeniach.
 

Tiffany & Co.
Zdroj: Tiffany & Co.

Diamantové slnečné okuliare Pharrella Williamsa

Každý, kto sa aspoň trochu vyzná, vie, že Pharrell Williams je módna ikona, ktorá určuje trendy od čias, keď nikto nepoznal značku A Bathing Ape®. Medzi prvými rapermi podľahol čaru luxusných módnych domov vrátane cestovných tašiek Goyard či Louis Vuitton alebo modelom z dielní Chanel. 

Svoju lásku k móde prejavuje aj po viac ako troch dekádach na scéne, pričom najnovšie pravidelne nosí slnečné okuliare v tvare mandlí, ktoré sú pokryté množstvom diamantov. Prvýkrát upútal svojou spoluprácou so spoločnosťou Tiffany & Co. na prehliadke kolekcie jeseň/zima 2022 od módneho domu Kenzo, ktorú navrhol jeho blízky priateľ a kreatívny riaditeľ Nigo.

Williams potvrdil, že tento kúsok je „prvou z mnohých vecí“, ktoré vydá v rámci partnerstva s Tiffany's. Zatiaľ nie sú známe bližšie podrobnosti, ako napríklad dátum uvedenia do predaja alebo cena. 

Zaujímavosťou je, že okuliare sú veľmi podobné s rámami, aké nosili mogulskí králi v 17. storočí, ktoré v roku 2021 vydražili v aukčnom dome Sotheby's

Pharrell Williams na 65. ročníku odovzdávaní hudobných cien Grammy.
Pharrell Williams na 65. ročníku odovzdávaní hudobných cien Grammy. Zdroj: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic

Séria doplnkov so Supreme 

V novembri 2021 predstavila značka Supreme spoluprácu s Tiffany's, ktorá bola splneným snom všetkých resellerov. Obe strany totiž predstavili sériu doplnkov vrátane strieborných šperkov, ktoré chcel vo svojej zbierke každý.  

Kolekcia dostala názov „The Return to Tiffany®“ a vzhľad jednotlivých produktov je inšpirovaný pôvodnými šperkami zo šesťdesiatych rokov minulého storočia – teda z obdobia, keď vyšiel aj film Raňajky u Tiffanyho.

Okamžite rozpoznateľné motívy, ako napríklad oválny prívesok, srdcový prívesok a srdcový nôž, boli osviežené logami Tiffany & Co. aj Supreme. Kolekcia obsahovala aj prívesok na kľúče a klasické biele tričko s box logom newyorskej ikony streetwearu v známej svetlotyrkysovej farbe.

Supreme
Zdroj: Supreme

Obraz „Equals Pi“ od Jeana-Michela Basquiata ako štvormetrový adventný kalendár 

Záver článku venujeme umeleckému spojeniu so zosnulým Jeanom-Michelom Basquiatom v podobe limitovaného adventného kalendára, ktorý vytvorili z obrazu „Equals Pi“. Toto známe dielo bolo predtým súčasťou značky Tiffany & Co. v rámci kolekcie „About Love“, ktorá obsahovala 128-karátový diamantový šperk v hodnote 25,5 milióna eur. V reklamnej kampani účinkovali Jay-Z s Beyoncé, ktorá mala na sebe tento vzácny šperk ako prvá Afroameričanka v histórii.

Limitovaná edícia adventného kalendára sa predávala za 150-tisíc dolárov za kus, pričom 250-tisíc dolárov z celkového výnosu vedenie spoločnosti venovalo neziskovej organizácii Free Arts NYC. Dielo „Equals Pi“ od Basquiata si vybrali z dôvodu totožnej farby podkladu, ako používa Tiffany's.

Tiffany & Co.
Zdroj: Tiffany & Co.
Domov
Zdieľať
Diskusia