So svojím webom, internetbankingom a mobilnou apkou sa umiestnila na 2. mieste spomedzi 200 bánk vo svete
Slovensko opäť raz ukázalo, že dokáže prísť s efektívnymi riešeniami, ktoré majú potenciál prekvapiť aj vo svete. Úspech tentoraz prišiel v oblasti digitalizácie bankovníctva, kde sa najväčšia slovenská banka zaradila k lídrom na svetovom trhu. Slovenská sporiteľňa predbehla v rebríčku aj zahraničných gigantov, akými sú US Bank v USA alebo digitálna Starling Bank v Británii. V prestížnom rebríčku Finnoscore, ktorý hodnotil webstránku, internetbanking a mobilnú aplikáciu, získala druhé miesto spomedzi 200 bánk z 25 krajín Európy a severnej Ameriky.
Práve mobilná aplikácia George, ktorú Slovenská sporiteľňa spustila pred troma rokmi, patrí v súčasnosti medzi najlepšie hodnotené aplikácie vo svojej kategórii na App Store a Google Play. Konzultačná spoločnosť Greyson ju označila za najviac „user friendly“, o čom svedčí aj počet jej používateľov - viac ako 650-tisíc.
Koronakríza nám ukázala dôležitosť digitalizácie služieb a ich efektívne používanie v rámci každodenných aktivít. Samozrejme, snahy o digitalizáciu tu boli už predtým – no málokto si pripúšťal ich akútnu dôležitosť. Súčasný stav len urýchlil presun rôznych odvetví do online priestoru. Rovnako je na tom aj bankovníctvo, ktoré u Slovákov zaznamenalo vyšší záujem o online služby.
Jednoducho bez rúška
Posielanie peňazí cez internet, prijímanie platieb či online sporenie už v dnešnej dobe vnímame ako samozrejmosť. To, čo si kedysi musel riešiť dlhou návštevou banky, teraz pohodlne vybavíš s kávou v ruke z obývačky. Čo tomu ale chýbalo, bol veľakrát osobný kontakt s bankárom, ktorý by ti diskrétne poradil medzi štyrmi očami.
Práve preto Sporka naskočila na trend, ktorý poznajú už takmer všetci školáci, ale aj ľudia pracujúci na home office. Riešením bolo jedno z najskloňovanejších slov roku 2020 – videohovor. Od októbra minulého roka tak môžu klienti riešiť svoj finančný plán pohodlne prostredníctvom konferenčného hovoru cez Microsoft Teams.
Skončia kamenné pobočky?
Digitalizácia pochopiteľne spôsobuje menšiu potrebu klientov riešiť bežné servisné úkony v kamenných pobočkách. Tento trend bude nasledujúce roky rásť a čoraz viac činností sa presunie do online prostredia. Znamená to, že pobočky sú nadobro odpísané? Odpoveď je nie. Pobočky budú aj naďalej miestom, kde nájdeš ochotný personál a najmä kvalitné poradenstvo. Čo však nezostane rovnaké, je koncept pobočiek. Tie sa budú meniť na príjemnejšie, menej formálne miesta s dostatkom komfortu a diskrétnosti na stretnutia s klientmi.