Štúdia LF-CC v štvordverovom prevedení.
Pokiaľ ste si mysleli, že nedávno predstavená štúdia LF-CC bola až moc futuristická a vyhlásenia o tom, že dizajn bude viac-menej zhodný s modelom IS ste nebrali vážne, boli ste na omyle. Prvé oficiálne fotografie tejto verzie Vám preto spôsobia asi mierny šok! Najmä predné partie patria k tým najkontroverzenejším. Počnúc od netradične rozdelených hlavných svetlometov, cez doslova giganticko-agresívnu masku až po dynamicko-futuristický blatník. Svetlá pozostávajú z klasických svetiel v netradičnom tvare doplnené o LED pás v tvare "hokejky" či skôr v tvare pripomínajúcom logo jednej nemenovanej športovej značky. Maska má po novom tvar evokujúci presýpacie hodiny doplnený po stranách o netradičné línie predného nárazníka. Profil je do veľkej miery tiež inšpirovaný štúdiou kupé, vďaka výraznej línií tiahnúcej sa v podstate od koncových svetiel. Tie sú pretiahnuté do strán a pôsobia ešte provokatívnejším dojmom.
Automobilka predstavila paletu troch motorov. Základom je šesťvalec v modeli IS 250, známy už z predošlej generácie. 2.5 litrový motor dosahuje výkon 152 kW a 250 Nm. Pohon zadných kolies poháňa vďaka šesťstupňovej automatickej prevodovke. Ďalšou variantou je IS 300h, kde písmeno "h" napovedá, že sa jedná o hybridnú verziu. Bližšie informácie k tejto motorizácií neboli špecifikované, má však disponovať výkonom 162 kW a kombinovanou spotrebou okolo 4 l/100 km. Objem batožinového priestoru, ktorý má obyčajne hodnotu 480 l, batérie zmenšia na 450 litrov. Vrcholom ponuky je IS 350 s výkonom 225 kW. Táto motorová jednotka je však zatiaľ potvrdená iba pre americký trh. Interiér ide so súčasnou dizajnovou líniou Lexusu. Posed za volantom sa znížil, čo evokuje vodičovi športovejšiu pozíciu. Cestujúci profitujú najmä z nárastu šírky karosérie o 10 mm a rázvoru o 70 mm na hodnotu až 2800 mm.
Začiatok výroby sa predpokladá na polovicu roka 2013, pričom japonská automobilka dovtedy zverejní európske špecifikácie ako i ceny. Čoraz hlasnejšie sa hovorí aj o variante kombi, ktoré minulá generácia vypustila. Tak čo, ako sa páči nové "íesko", v pakete F SPORT? (osobne 10/10). Nie je to ta nudná "oktáfka" čo?!
Foto: Lexus