Ak máš doma nenosený pár tenisiek s menom Kobeho Bryanta, mohol by si na ňom slušne zarobiť, ale...
Okrem dresov tímu Los Angeles Lakers s číslami 8 a 24 sa stali neodmysliteľnou súčasťou kariéry Kobeho Bryanta aj jeho tzv. signature divízie oblečenia a tenisiek. Tie vznikli vďaka spolupráci s dvomi najväčšími športovými značkami všetkých čias a Kobemu zabezpečovali stabilný príjem aj dávno po tom, čo ukončil svoju profesionálnu basketbalovú kariéru.
Ako prvú podpísal počas svojej debutovej sezóny v roku 1996 Kobe zmluvu so značkou adidas, ktorá preňho vytvorila dokopy 5 vlastných modelov tenisiek, známych pod označením adidas KB 8 resp. adidas Kobe. Začiatkom nového milénia jeho zmluva s tromi pruhmi vypršala, Kobe prešiel pod konkurenčnú značku Nike, a tá mu vytvorila ďalších 17 vlastných vyhotovení tenisiek.
Od svojho príchodu do NBA mal tým pádom Kobe na nohách takmer každý rok nový model tenisiek a väčšina z nich, či už vyšla pod značkou adidas alebo Nike, bola pre zákazníkov dostupná v desiatkach farebných vyhotovení. Ak si to dáme všetko dokopy, počas uplynulých 20-tich rokov sa predali milióny párov tenisiek s Kobeho menom a okrem tých, ktoré sa zodrali na palubovkách je ešte veľké percento z nich stále v rukách resellerov.
Odoberaj zadarmo na: Spotify, Apple podcasty, Google podcasty
Čo sú podcasty a ako ich počúvať? Dozvieš sa tu
Morálna dilema
Rovnako, ako dokáže nepodarený aprílový žartík alebo jeden joint zamávať s trhovou hodnotou firmy Tesla, majú podobné udalosti vplyv aj na vývoj hodnoty tenisiek. Svoje by o tom vedel povedať aj Kanye West, ktorý si kvôli sympatii k Donaldovi Trumpovi proti sebe pohnal mnohých skalných fanúšikov (a najmä zákazníkov), no Kobeho prípad je samozrejme oveľa komplexnejší.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Koľko vlastných modelov tenisiek mal Kobe počas kariéry
- Ako narástla ich hodnota v priebehu uplynulých dní
- Prečo stiahla po Kobeho smrti značka Nike z predaja všetky jeho tenisky
- Aký bude osud jeho signature divízie