Cohen je známy tým, že si nedáva servítku pred ústa.
Keby Facebook existoval v 30. rokoch minulého storočia, umožnil by Hitlerovi vytvoriť platformu pre šírenie jeho antisemitského presvedčenia, myslí si komik a herec Sasha Baron Cohen. Svojimi slovami chcel na príklade ukázať, akým spôsobom funguje cielená politická reklama na sociálnych sieťach.
Pri príhovore na konferencii Anti-Defamation League Cohen ďalej kritizoval Google, Twitter či YouTube, informuje BBC. Menované firmy označil za najväčšiu propagandistickú mašinériu v histórii ľudstva.
„Ak im zaplatíte, Facebook vypustí akúkoľvek ‚politickú reklamu‘ akú požadujete, aj keď ide o lož. A dokonca vám pomôžu zamerať tieto lži na konkrétnych užívateľov, aby ste dosiahli maximálny možný efekt. Keby Facebook existoval v období 30. rokoch minulého storočia, podľa tejto zvrátenej logiky by umožnil Hitlerovi zverejňovať 30-sekundové reklamy na šírenie jeho ‚riešenia židovského problému‘,“ tvrdí Cohen.
Facebook sa voči jeho obvineniam bráni. „Odstraňujeme účty, ktoré sa zasadzujú za násilie a taktiež každého, kto ho schvaľuje alebo podporuje. Nikto – vrátane politikov – nemôže na Facebooku obhajovať alebo propagovať nenávisť, násilie alebo masovú vraždu,“ tvrdia vo svojom stanovisku.
Populárnemu zabávačovi prekáža, že sa prostredníctvom platenej reklamy môžu pretláčať rôzne dezinformácie, čím sa medzi ľuďmi z celého sveta šíria mnohé nenávistné lži.
Twitter ešte v minulom mesiaci prisľúbil, že od 22. novembra tohto roku zakáže akúkoľvek politickú reklamu. Obmedzenie cielenej politickej reklamy by mal čoskoro podstúpiť aj Google.