Tesla Model S bol síce rýchlejší, no mal pomerne ďaleko od sériovej podoby.
Elon Musk sa krátko po predstavení nového Porsche Taycan chvastal, že jeho Tesla Model S bez problémov porazí čas 7 minút a 42 sekúnd, ktorý štuttgartský elektromobil zajazdil na legendárnom okruhu Nürburgring.
Model S on Nürburgring next week
— Elon Musk (@elonmusk) September 5, 2019
Ako vodič pre tento pokus sa cez Twitter hlásil aj šampión Formuly 1 z roku 2016 Nico Rosberg.
Clean Technica informuje, že k ostrému kolu v bájnom "Zelenom pekle" , ako sa 20,81-kilometrovej trati v Nemecku prezýva, už skutočne prišlo. Potvrdzovať to majú správy novinára z denníka Auto Moto und Sport.
Ten stál pri trati s klasickými stopkami a z ruky zmeral čas 7 minút 23 sekúnd. Elon Musk a jeho ego však ešte jasať nemôžu, redaktor totiž hlási niekoľko nemilých poznatkov.
Oh, gee, surprise, Tesla's planning to cheat to try and set a lap time at the Nurburgring. Cool, cool. pic.twitter.com/CSyIDf1ih9
— Brian Gluckman (@bgluckman) September 10, 2019
Porsche Taycan svoj čas stanovil v plne sériovej podobe, v akej si novinku teoreticky môžeš kúpiť aj ty rovno u jedného z oficiálnych dílerov. Car and Driver navyše cituje človeka z Porsche, podľa ktorého má značka v zálohe ešte ostrejší model Taycan Turbo S s 80 koňmi výkonu navyše.
Fotografi oproti tomu Teslu zachytili na pretekárskych pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 R, ktoré sú vďaka minimálnemu vzoru prakticky nepoužiteľné za dažďa v bežnej premávke.
Na záberoch vidno tiež výrazne znížený podvozok Modelu S a prídavné zadné krídlo, ktoré veru autá z konfigurátora na stránkach Tesla.com tiež nemajú.
1/2...Has @elonmusk cracked the formula? @Tesla is back at the Nurburgring! This time it's in a new car – check out that extra cooling! Our photographer said the red car has been replaced with this blue car, which has similar mods (carbon brakes, rear wing and semi-slicks)... pic.twitter.com/N2qHX77WNS
— Paul Maric (@PaulMaric) September 17, 2019
Výrobca gúm Michelin tvrdí, že pretekárska zmes prinesie približne pol sekundy na kilometer trate (teda celkovo 10 sekúnd). Prirátaj si k tomu väčší prítlak vďaka krídlu, lepšie jazdné vlastnosti vďaka podvozku a tiež unikátne Plaid nastavenie výkonu, ktoré má byť ešte ďalej než bájny Ludicrous mód.
Aj to je zrejme dôvod, prečo sme zatiaľ nevideli žiadne oficiálne potvrdenie dosiahnutého času či dokonca video. Automobiloví nadšenci by totiž Muska s takýmto porovnávaním sa oproti Porsche zrejme vysmiali.
It’s a start. We expect these track times to be beaten by the actual production 7 seat Model S Plaid variant that goes into production around Oct/Nov next year.
— Elon Musk (@elonmusk) September 17, 2019
Na tieto informácie už na Twitteri reagoval aj samotný Elon Musk. Naznačil, že teraz išlo na Nürburgringu len o testovanie a prípravy. Neskôr by vraj Taycan mal poraziť aj naozaj sériový Model S, no vybavený práve špeciálnym režimom Plaid. Ten ale Tesla začne predávať až v októbri alebo novembri 2020.
Mimochodom, Nico Rosberg za volantom Tesly podľa všetkého nebol a vymazal už aj svoj nadšený Tweet. CarAdvide správne pripomína, že nemecký pilot je síce poriadne rýchly, s náročným Nürburgringom ale veľa skúseností nemá a takmer určite mu chýba aj špeciálna licencia pre túto trať. Za volantom podľa špekulácií sedel skôr nemecký expert Thomas Mutsch.