Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
19. septembra 2019, 9:27
Čas čítania 0:00
Matej Krajčovič

Tesla vraj porazila Porsche Taycan na Nürburgringu, Musk je zatiaľ radšej ticho. Toto je dôvod

TECH ELON MUSK PORSCHE TESLA (VÝROBCA AUTOMOBILOV)
Uložiť Uložené

Tesla Model S bol síce rýchlejší, no mal pomerne ďaleko od sériovej podoby.

Elon Musk sa krátko po predstavení nového Porsche Taycan chvastal, že jeho Tesla Model S bez problémov porazí čas 7 minút a 42 sekúnd, ktorý štuttgartský elektromobil zajazdil na legendárnom okruhu Nürburgring.

Ako vodič pre tento pokus sa cez Twitter hlásil aj šampión Formuly 1 z roku 2016 Nico Rosberg.

Clean Technica informuje, že k ostrému kolu v bájnom "Zelenom pekle" , ako sa 20,81-kilometrovej trati v Nemecku prezýva, už skutočne prišlo. Potvrdzovať to majú správy novinára z denníka Auto Moto und Sport

Ten stál pri trati s klasickými stopkami a z ruky zmeral čas 7 minút 23 sekúnd. Elon Musk a jeho ego však ešte jasať nemôžu, redaktor totiž hlási niekoľko nemilých poznatkov. 

Porsche Taycan svoj čas stanovil v plne sériovej podobe, v akej si novinku teoreticky môžeš kúpiť aj ty rovno u jedného z oficiálnych dílerov. Car and Driver navyše cituje človeka z Porsche, podľa ktorého má značka v zálohe ešte ostrejší model Taycan Turbo S s 80 koňmi výkonu navyše. 

Odporúčané
Toto je zabijak Tesly od Porsche. Taycan má úchvatnú techniku v každom ohľade Toto je zabijak Tesly od Porsche. Taycan má úchvatnú techniku v každom ohľade 4. septembra 2019, 17:48

Fotografi oproti tomu Teslu zachytili na pretekárskych pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 R, ktoré sú vďaka minimálnemu vzoru prakticky nepoužiteľné za dažďa v bežnej premávke. 

Na záberoch vidno tiež výrazne znížený podvozok Modelu S a prídavné zadné krídlo, ktoré veru autá z konfigurátora na stránkach Tesla.com tiež nemajú. 

Výrobca gúm Michelin tvrdí, že pretekárska zmes prinesie približne pol sekundy na kilometer trate (teda celkovo 10 sekúnd). Prirátaj si k tomu väčší prítlak vďaka krídlu, lepšie jazdné vlastnosti vďaka podvozku a tiež unikátne Plaid nastavenie výkonu, ktoré má byť ešte ďalej než bájny Ludicrous mód

Aj to je zrejme dôvod, prečo sme zatiaľ nevideli žiadne oficiálne potvrdenie dosiahnutého času či dokonca video. Automobiloví nadšenci by totiž Muska s takýmto porovnávaním sa oproti Porsche zrejme vysmiali.

Na tieto informácie už na Twitteri reagoval aj samotný Elon Musk. Naznačil, že teraz išlo na Nürburgringu len o testovanie a prípravy. Neskôr by vraj Taycan mal poraziť aj naozaj sériový Model S, no vybavený práve špeciálnym režimom Plaid. Ten ale Tesla začne predávať až v októbri alebo novembri 2020.

Odporúčané
Porsche Panamera 3. generácie je na svete. Revolúciu v dizajne nečakaj, naopak, interiér zasiahla masívna digitalizácia Porsche Panamera 3. generácie je na svete. Revolúciu v dizajne nečakaj, naopak, interiér zasiahla masívna digitalizácia 27. novembra 2023, 14:00

Mimochodom, Nico Rosberg za volantom Tesly podľa všetkého nebol a vymazal už aj svoj nadšený Tweet. CarAdvide správne pripomína, že nemecký pilot je síce poriadne rýchly, s náročným Nürburgringom ale veľa skúseností nemá a takmer určite mu chýba aj špeciálna licencia pre túto trať. Za volantom podľa špekulácií sedel skôr nemecký expert Thomas Mutsch

Domov
Zdieľať
Diskusia