Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 24. 5. 2019 meniny má Ela

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti - Ľudia
3
František Kulhánek
18. február 2019, 16:45

Muži sexuálnu históriu zveličujú, ženy naopak hanblivo taja. Aký je ideálny počet sexuálnych partnerov?

Ženy sa zvyknú prezentovať ako neskúsené bábiky a muži ako alfa samci. Realita je však odlišná.

František Kulhánek
18. február 2019, 16:45
Muži sexuálnu históriu zveličujú, ženy naopak hanblivo taja. Aký je ideálny počet sexuálnych partnerov?
Zdroj: unsplash.com/Pablo Heimplatz
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Koľko sexuálnych partnerov si mal? Otázka, na ktorú odpovedajú obe pohlavia značne odlišne, podľa presne vymedzených stratégií. Logicky by však mali byť tieto čísla veľmi podobné, až takmer identické, keďže nová sexuálna skúsenosť pre heterosexuálneho muža je taktiež novou sexuálnou skúsenosťou pre heterosexuálnu ženu. V prieskumoch ale muži hlásia 2 až 4-krát viac sexuálnych partneriek ako ženy partnerov.

 

Odpoveď je jednoduchá, veľká časť z nás klame. Podľa odhadov odborníkov približne tretina respondentov na takúto otázku neodpovie pravdivo. Viacej pritom klamú muži ako ženy, no i samotný spôsob klamstva je pre obe pohlavia odlišný. Zatiaľ čo muži číslo nadhodnotia a jednu, dve či tri milenky si prirátajú k dobru, ženy naopak číslo redukujú. Do hry taktiež vstupuje aj to, komu odpoveď adresujeme. Iné číslo povieme kamarátovi/kamarátke, iné svojmu partnerovi/partnerke a inak odpovieme v dotazníkoch. Platí však jedno, pred všetkými chceme vyzerať čo najlepšie.

 

sexuálny partneri 

Prečo páni číslo umelo navyšujú a ženy zase znižujú?

Poznáte to, máte voľný večer, ste s kamarátmi na pive a so stúpajúcou hladinou alkoholu v krvi sa riešia čoraz odvážnejšie témy. Netrvá to dlho a zrazu príde na rad téma „koľko ich bolo?“. Začneš možno rozmýšľať nad tým, aké je optimálne číslo, ktoré by som mal povedať. Väčšina z nás totiž nechce vyzerať puritánsky a bez sexuálnych skúseností, no ani ako sexuálne mašiny, ktoré spia s každým na koho natrafia. Nebude číslo, ktoré poviem príliš malé alebo naopak príliš veľké? 

 

Tento tlak si tým pádom vytvárame my sami. Na jednej strane chceme pred druhými vyzerať dobre, na druhej strane aj my sme tí, ktorí druhých hodnotia. A kritéria hodnotenia sú v spoločnosti zakorenené naozaj hlboko, pričom rozdielny meter u mužov a žien je snáď každému nanajvýš jasný.

 

Zatiaľ čo u mužov platí presvedčenie, že čím viac partneriek vystriedal, o to je väčší borec a alfa samec, u žien znamená veľa sexuálnych partnerov skôr fakt, že to asi bude radodajka.

 

Rozdielny meter, podľa ktorého daného človeka vyhodnocujeme, je pritom úplne prirodzený až nutný, keďže získanie sexuálneho partnera pre muža a ženu je veľmi odlišná záležitosť. Zatiaľ čo muž sa musí o zisk sexuálnej partnerky snažiť, usilovať, dvoriť sa jej, u žien sa tieto aktivity vôbec vyskytovať nemusia. 

 

Je to teda stupeň úsilia, ktoré nám udáva rozdielny meter. Muž s 24 sexuálnymi partnerkami je borec, pretože sa musel o takto vysoký počet žien dostatočne snažiť, žene s podobnými skúsenosťami stačí len zlomok úsilia. Inak povedané, vyšší počet sexuálnych partneriek u mužov je spájaných so zdatnosťou, no u žien sú tieto čísla spájané s promiskuitou a s jej vnímaním ako ľahkej koristi, čo nechce azda žiadna. 

 

sexuálny partneri 

Aký je ideálny počet?

Server onlinedoctor.superdrug.com sa pýtal na sexuálnu históriu 2 180 (1 263 mužov a 917 žien) ľudí v Európe a Spojených štátoch, pričom jedna z otázok sa pýtala aj na maximálny počet parterov, ktorý by mali ľudia mať, aby neboli považovaní za sexuálne promiskuitných.

 

Dotazníky ukázali, že ženy sú o čosi málo benevolentnejšie oproti mužom. Zatiaľ čo ženy stanovili pre mužov limit 15,2 sexuálnych partneriek, muži sa dopracovali k priemernému číslu 14 sexuálnych partnerov.

 

Pozrime sa však aj na opačný extrém, teda aký počet partnerov o tebe vypovedá, že si príliš konzervatívny. Ukázalo sa, že u mužov je to 2,3 partnerky, pre ženy potom 1,9, aby boli pokladaní za sexuálne nežiadúcich. Ideálny počet partnerov uviedli muži aj ženy v dotazníku takmer zhodne.

 

Exkluzívny obsah pre Refresher účty
Obsah dostupný len pre registrovaných čitateľov.
Pre dočítanie je potrebné sa prihlásiť. Prečo?
PRIHLÁSIŤ
Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.