Na to, aby si sa stal influencerom pre svetoznámu značku, ti stačí 100 followerov. Škoda, že je to však vymyslené.
Súťaže s náborom influencerov pre veľké korporátne značky sú zaujímavým fenoménom doby sociálnych sietí. Počas minulého roku Slováci a Češi zaregistrovali množstvo podobných pokusov, ktoré majú v skutočnosti za úlohu nazbierať čo najväčšie množstvo followerov.
Jedným z najvýraznejších bola súťaž o influencerov pre Zara, profil zaznamenal viac ako 100 000 naivných followerov uchádzajúcich sa o lukratívny job. Bohužiaľ, žiadna sláva sa nekonala, tisíce mladých ľudí zostalo zosmiešnených pred svojimi kamarátmi.
EDIT: Profil @vansambasadori bol s počtom 11 400 followerov vymazaný
Najnovšie sa objavila správa o nábore influencerov pre Vans. Športová značka údajne hľadá 150 ľudí v troch vekových kategóriách, ktorí by boli jej tvárami. Postačí ti k tomu 100 followerov, ostatné požiadavky sú taktiež jednoduché.
Údajná výhra je viac ako lákavá. Môžeš získať oblečenie, doplnky a obuv úplne zadarmo, dokonca v predstihu – ešte pred tým, ako produkty poputujú do predaja. Samozrejmosťou sú aj darčekové poukazy pre príbuzných.
Nábor však nie je skutočný. Aktuálne sa instagramovému profilu vydávajúcemu sa za ambasádorov značky Vans podarilo oklamať 10 000 mladých ľudí, ich počet neustále pribúda.
Rozpoznať falošnú stránku s náborom influencerov je jednoduché. Značka ho nikdy neavizuje skrz samostatný profil, nikdy nehľadá desiatky ľudí, a prepáč, ale so 100 followermi nebudeš nikdy influencerom.