Veselá postavička z reklám zostala odrazu skleslá.
Naša spoločnosť si pred skutočnými sociálnymi problémami zakrýva oči konzumom. Český umelec Jonáš Strouhal chcel na temnú súčasť dnešného sveta plného konzumných a uponáhľaných ľudí poukázať nezvyčajným spôsobom.
Navliekol sa do kostýmu Alzáka, ktorého drvivá väčšina Slovákov a Čechov zaručene neznáša, avšak stal sa z neho skvelý a najmä rýchlo rozpoznateľný maskot rovnomenného obchodu. Jonášov Alzák však nebol vysmiaty a plný energie ako zelená postavička v reklamných spotoch.
Namiesto toho sa v ňom umelec hral na bezdomovca, povaľoval po pražskej zemi a v ošúchanej vetrovke vyťahoval zostatky z odpadkových košov. Okoloidúci ľudia nechápali, čo sa deje, a tak si špinavého Alzáka so smutnou tvárou fotili.
Umelec sa dočkal aj potľapkania po pleci, a tak možno presvedčil čo i len hŕstku ľudí o tom, v akom zvrátenom svete podľa neho žijeme.
Nemáme čas na svoje záľuby a celé dni sme pohltení do práce bez výraznejšieho zmyslu života, aby sme potom po jednej chybe skončili na ulici bez nikoho a ničoho. Konzumná spoločnosť nás k tomu vraj núti.