Úplne nový model z Mníchova spoznávame pred oficiálnou premiérou.
Príchod sériovej verzie najväčšieho SUV od BMW je na spadnutie, ostatne, výroba v americkom závode Spartanburg už začala. K odhaleniu úplne novej X7-čky však zatiaľ stále nedošlo, keďže mníchovská automobilka nám možnú podobu naznačila len dávnejším konceptom. V týchto dňoch však na svetlo sveta prenikli patentové zábery s inštitúcie národného priemyslu, vďaka čomu môžeme produkčnú verziu vidieť v značnom predstihu.
Ako môžeme na fotografiách vidieť, v porovnaní s predošlou štúdiou naozaj nedošlo k žiadnym radikálnym zmenám, ba čo viac, obrovské predné ľadvinky napokon naozaj uvidíme aj v sérii. Na ne sú napokon prepojené úzke full-LED svetlomety, zatiaľ čo nárazník dostal značne elegantnejší tvar. Je však zrejmé, že vo veci je klasický paket, a teda nie športový M-kový balíček.
Obrovské rozmery (3-metrový rázvor a dĺžka 5,1 metra) naznačuje snímka z profilu, kde evidujeme najmä naozaj veľké zadné dvere či zadný previs. Niet divu, že vzhľadom k motorizácii bude X7-čka vážiť okolo 2300 kilogramov, už teraz pritom vieme, že gro ponuky budú tvoriť šesťvalcové motory, chýbať ale nebude ani osemvalec z M5-ky. Povráva sa aj o štvorvalci, pravdepodobne však pôjde o plug-in hybridnú verziu. Naopak, prvotné plány o V12-ke do nemalej miery zmarili nové merania spotreby a homologizačné procesy v Európe, s najväčšou pravdepodobnosťou sa preto tejto jednotky u nás nedočkáme.
Základom bude 8-stupňová prevodovka ZF, vzduchový podvozok, pohon všetkých štyroch kolies xDrive, za príplatok nebude chýbať zadná riadená náprava. Fotografiami interiéru zatiaľ nedisponujeme, palubná doska bude však z veľkej časti podobná tej v novej X5-ke. Zaujímavosťou pritom bude, že okrem 7-miestnej verzie sa hovorí aj o 6-miestnej, ktorá by mala uľahčiť pohyb v interiéri i prístup do batožinového priestoru. Svetová autosalónová premiéra sa pravdepodobne odohrá v Los Angeles.