Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Hľadáš darček na poslednú chvíľu? Kúp darčekové predplatné Refresher+ 🥳
23. októbra 2017 o 17:12
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Mercedes sa pomaly, ale isto lúči s legendou. Posledná G 65-ka vznikne v 65 kusoch, stáť bude 310-tisíc €

TECH MERCEDES-BENZ TRIEDA G
Uložiť Uložené

Už budúci rok spoznáme nového nástupcu.

O ukončení výroby triedy G sa hovorilo už toľkokrát, že to azda ani nik nespočíta. Neraz ohlasovaný a neraz odkladaný koniec kariéry legendárneho off-roadu značky Mercedes-Benz do nemalej miery súvisel s nemalým dopytom, ktorý bol najväčší paradoxne práve posledné roky. Raz to však prísť muselo, no a my už nejaký ten mesiac vieme, že koniec jednej kapitoly, ktorá sa píše už od roku 1979, sa nezadržateľne blíži. Avšak, nezúfajte, stuttgartská "krabica" totiž nekončí, chystá sa totiž "len" jej medzigeneračná výmena. Respektíve, v skutočnosti síce pôjde o naozaj novú generáciu s prepracovanejšou technikou, do veľkej miery však vizuálna podstata ostane zachovaná, takže pre laikov bude vo veci len akýsi dôkladnejší facelift, ktorý spoznáme pravdepodobne už v Detroite. Pri tejto príležitosti sa Mercedes-Benz pomaly, ale isto s odchádzajúcou generáciou začína lúčiť.

Nie je tomu tak dávno, čo stuttgartská automobilka ohlásila koniec výroby svojho najextrémnejšieho modelu, verzie G 500 4x4² (údajne bez nástupcu), najnovšie už spoznávame aj G-čko v edícii s dodatkom Final Edition. Ako naznačuje už i samotný názov, podstatou je posledná edícia, ktorá v tomto prípade zastupuje vôbec najvýkonnejší a najdrahší variant G 65. Podznačka Mercedes-AMG totiž modelom G 65 Final Edition ukončuje výrobu dvanásťvalcovej verzie s výkonom 630 koní a 1000 N.m. Automobilka informuje, že vyrobených bude len 65 kusov a to s cenovkou 310-tisíc €. Bavíme sa teda momentálne o vôbec najdrahšom sériovom SUV značky, ktoré spoznáme hlavne podľa aplikácie bronzových detailov. V danom odtieni sú lakované aj štandardné 21" disky, nechýba sivý polep a luxusne navrhnutý interiér. Pod kapotou bije 6-litrová V12-ka, zatiaľ čo o sprevodovanie sa stará 7-stupňová prevodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic.

Domov
Zdieľať
Diskusia