Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
10. októbra 2017 o 15:12
Čas čítania 0:00
Matúš Majer

Mužov neobliekame! Feministická značka oblečenia bojuje proti stereotypom kampaňou fotiek, kde ženy vládnu nad nahými mužmi

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené
Citlivý obsah
Článok môže obsahovať:
  • produkty a služby určené pre osoby staršie ako 18 rokov
  • sex, nahotu a iný NSFW obsah
  • násilie, krv alebo obsah nevhodný pre citlivé povahy
mám nad 18 rokov (zobraziť obsah)
späť na hlavnú stránkuSpäť

Zábery podriadených mužov majú upozorniť na dehonestovanie ženského tela.

O módnej značke SUISTUDIO si možno ešte nikdy nepočul. Špecializuje sa predovšetkým na výrobu dámskeho formálneho oblečenia, všetkého od blúziek až po saká či vkusné sukne. O väčšiu pozornosť sa však rozhodla zabojovať pomocou silnej kampane, ktorá má vyjadrovať nechutnosť objektivizácie žien v reklamnom priemysle. Vždy sú ony tie polonahé, ktoré majú za úlohu predať v podstate čokoľvek. SUISTUDIO sa však rozhodlo vymeniť ich úlohy s mužskými a predstavila tak naozaj origiálnu feministickú kampaň.

O tom, že je značka feministická, niet žiadnych pochýb. Každý záber je v prvom rade smerovaný žene, ktorá v ňom zohráva dominantnú úlohu, pričom má samozrejme oblečené produkty spomínanej značky. Na fotografii sa však vždy nachádza aj muž, na ktorého väčšinou nie je zaostrené, prípadne sa nachádza v pozícii, ktorá naznačuje jeho podradenosť ženskému pohlaviu.


Na stránkach predajcu ľahko nájdeš veľký nápis: "We specialise in suits, but we’re not dressing men," čiže Špecializujeme sa na obleky, no mužov neobliekame. Odmietanie obliekania mužov je zvýraznené v inom kontexte ešte niekoľkokrát. Ako to však už býva, podobné kampane vzbudili značné pobúrenie, kým mnohí ľudia na Instagrame oceňujú zmenu v trende objektivizácie žien, ďalší zasa tvrdia, že aj keď je myšlienka možno dobrá a ženské telo býva pre potreby reklamy zneužívané až príliš často, objektivizovať pre zmenu mužov tiež nie je dobrým riešením.

 

Discover Suistudio’s first campaign. We specialise in suits, but we’re not dressing men. #SUISTUDIO #NOTDRESSINGMEN

Príspevok, ktorý zdieľa SUISTUDIO (@suistudio),

Domov
Zdieľať
Diskusia