Spoločnosť Alibaba zožala úspech aj tento rok.
Čínsky internetový obchod Alibaba si hravo poradil so svojím minuloročným rekordom a jeho zákazníci sa aj tento rok postarali o to, že sviatočný obrat dosiahol svoje doterajšie maximum. Jedenásteho novembra sa v Číne už od roku 2009 koná najväčší nákupný sviatok s názvom Singles Day a už minulého roku sme ti o ňom priniesli zhrňujúci článok hovoriaci o tom, že za jediný deň ľudia v rámci nákupov na Alibabe minuli 14,3 miliardy dolárov. Predpokladalo sa, že tento rok nedopadne až tak pozitívne a finančný objem minutý na nákup všemožného tovaru o čosi klesne, ale opak sa stal pravdou a 14 miliárd sa stalo minulosťou, keď šéf Alibaby Jack Ma oznámil, že tento rok zákazníci minuli až 17,7 miliardy dolárov.
Stagnujúca čínska ekonomika si teda poradila aj s ďalšou výzvou, za čo podľa odborníkov môže nielen samotná existencia nákupného sviatku, ale skôr mohutná marketingová kampaň v jeho pozadí. Alibaba do nej vložila milióny dolárov, o čom svedčí aj niekoľkohodinový program s hviezdnym obsadením, keďže na pódiu sa objavila napríklad herečka Scarlett Johansson, David Beckham s manželkou Victoriou či Kobe Bryant a Číňania celebrity vo všeobecnosti milujú v akejkoľvek forme. Ako sme už spomínali minulý rok, bežní Číňania často celý rok šetria, aby mohli počas Singles Day minúť úspory na produkty v hriešne atraktívnych zľavách a nech už majú záujem o čokoľvek, Jack Ma sa môže naširoko usmievať, pretože po tohtoročnom vydaní sviatku sa jeho popularita aj obrat mohutne zvýšili.
Ma: #Double11 reflects huge domestic demand in #China. Consumption, along w/tech and services, are 3 driving forces of China's new economy. pic.twitter.com/kioF5xT2YR
— Alibaba Group (@AlibabaGroup) 11. listopadu 2016
Nov 11 is #SinglesDay: Things to know about the world's biggest annual online shopping event https://t.co/PCYiZJIf2C pic.twitter.com/QFume5DxBk
— The Straits Times (@STcom) 11. listopadu 2016
No caption necessary (from #DavidBeckham's Instagram account) #Double11 pic.twitter.com/GTXj0MDTFJ
— Alibaba Group (@AlibabaGroup) 10. listopadu 2016