Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
23. októbra 2016 o 16:53
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Novodobá podoba slávneho kupé od Škody už môže aj na bežné cesty. Má 430-koňový osemvalec a 6-stupňový manuál!

TECH ŠKODA
Uložiť Uložené

Petr Novák a Marek Hoffmann postavili český superšport, ktorý odkazuje na minulosť.

To, že Škoda už dlhé roky nevyrába žiadne športové kupé je zrejmé, a pravdepodobne sa na tom v dohľadnej dobe ani nič nezmení. Pravý dôvod viac-menej nepoznáme, nakoľko to, že ide o "ľudovú" značku, v ktorej portfóliu nemá takýto model perspektívu je diskutabilné, najmä ak sa pozrieme do histórie automobilky. Model 110 R zo 70. rokov je toho jasným dôkazom, keďže to je rozhodne najikonickejšie kupé od Škody vôbec, a ostatne, bolo to v časoch, kedy bola mladoboleslavská automobilka ľudovou ako nikdy predtým, no hlavne potom. Nehovoriac o následnom vyhotovení 130 RS, ktoré svojím pretekárskym charakterom a zjavom predstavovalo na tú dobu niečo mimoriadne vzácne a v konečnom dôsledku to platí dodnes, keďže zohnať zachovalý kúsok je za nekresťanské peniaze doslova nemožné. Čerešničkou na torte bol následne špeciál RS 200, ktorý mal s dvojlitrom zruinovať konkurenciu. Tak či onak, karosársky variant kupé nemá teda v modelovej škále Škody momentálne na ružiach ustlané, a práve to bol podnet dvoch Čechov, ktorí sa rozhodli o akési oživenie spomínanej legendy. Ako ste už iste dávnejšie postrehli, dvojica Petr Novák (Novague) a Marek Hoffmann postavili český superšport, ktorý nesie názov HN R200 a naznačuje, alebo lepšie povedané zhmotňuje novodobú podobu niekdajšieho kupé 110 R, respektíve jeho vyššie spomenutých športových alternatív (najmä posledného).

Odporúčané
Najviac Slovákov si požičiava auto, keď majú to svoje v servise. Požičovni cez appku Škoda GO kraľuje tento klasický model Najviac Slovákov si požičiava auto, keď majú to svoje v servise. Požičovni cez appku Škoda GO kraľuje tento klasický model 21. novembra 2024 o 9:30

Tá je známa síce už dlhšie, čo iste viacerým z vás neuniklo, od prvého predstavenia sa toho ale relatívne veľa zmenilo. Jeho prvotný názov znel Škoda R200 Non-Fiction, pričom išlo o koncepčné vozidlo, ktoré sa svojho času pohybovalo len po vybraných výstavách. V súčasnosti sa ale ľady pohli a i keď sa navonok prakticky nič nezmenilo, finálna podoba pod názvom HN R200 sa po skončení leta môže pýšiť homologizáciou pre cesty, čo inými slovami znamená, že jeho autori môžu oslavovať, nakoľko ich počin je hotový a môže ísť na verejné komunikácie. Dokonca, medzičasom auto dostalo už aj svoje značky. Ba čo viac, keďže už aj v Česku schválili predčasom poznávacie značky na prianie, a momentálne ide o veľmi veľký hit, čoho dôkazom je aj projekt Exkluzívne automobily zo slovenský a českých ciest, ani český športiak nemôže byť výnimkou, a oba jeho konca tak počítajú s custom značkami v duchu názvu vozidla.

Novodobá podoba slávneho kupé od Škody už môže aj na bežné cesty. Má 430-koňový osemvalec a 6-stupňový manuál!
Zdroj: Jirka Sedlacek Photography
Novodobá podoba slávneho kupé od Škody už môže aj na bežné cesty. Má 430-koňový osemvalec a 6-stupňový manuál!
Zdroj: Jirka Sedlacek Photography

A o čo vlastne ide? Nie je žiadnym tajomstvom, že ako základ R200-ky poslúžila minulá generácia Audi R8, čo je v konečnom dôsledku patrné po bližšom skúmaní, najmä pri pohľade na bočnú siluetu strechy. Svedkami sme tak dôkladne "prekopaného" superšportu, ktorý ráta s hliníkovou karosériou a uprostred umiestneným motorom. Príbuznosť so svojím základom ale relatívne úspešne maskuje, o čom svedčia nielen jeho koncové partie. Ako môžete vidieť na fotografiách, ktoré nám poslal náš dlhodobý fanúšik, český spotter Jirka Sedláček, predok dostal úplne nové tvary. Tie naznačujú akúsi retro podobizeň, zároveň však značne polarizujú verejnosť. Výsledné krivky určite nepadnú do oka každému, za čo môžu najmä rozmerné predné okrúhle svetlomety, ktoré pochádzajú od Bentley. I vďaka tomu je kapota o čosi vyššia ako v prípade pôvodnej R8-čky. Smerom vzad môžeme evidovať nové riešenie detailu za bočnými dverami, kde sa nenachádza povestný karbónový panel. Ostro zrezaná zadná časť dostala výraznú odtrhovú hranu a svetlá pre zmenu z Lamborghini, konkrétne faceliftovaného modelu Gallardo. Okrem loga jeho stvoriteľov vzadu nájdeme dvojicu podlhovastých výfukov a difúzor, ktorý plynulo prechádza do čierneho panelu. Ten nielenže dodáva osobitný vzhľad a kontrastuje s oranžovým lakom, slúži aj na vetranie motorového priestoru.

Odporúčané
Nové auto ťa môže vyjsť lacnejšie, než si myslíš. Stačí ti len 200 eur mesačne Nové auto ťa môže vyjsť lacnejšie, než si myslíš. Stačí ti len 200 eur mesačne 17. mája 2024 o 12:00

Či sa vám už zovňajšok páči alebo nie, jeho autorov treba len a len pochváliť, najmä ak pochádzajú z naších končín a postarali sa o takýto výsledok. Ten navyše ocenia skutočný autičkári, keďže pod jeho kapotou nájdeme 4,2-litrový atmosférický osemvalec spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. To je v dnešnej dobe takmer vyhynutý druh vozidla. V8-čka je naladená na výkon 316 kW / 430 koní, pričom poháňané sú obe nápravy. Športové vozidlo by malo vedieť akcelerovať z nuly na sto kilometrov za 4,5 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je cez 280 km/h. Neskôr sa objavili informácie o tom, že maximálna rýchlosť je obmedzená "len" na 250 km/h. Ako je tomu naozaj, oficiálne nie je úplne jasné, okolo presných rýchlostných parametrov sa toho totiž popísalo viac. Autori modelu HN R200 však predčasom vypustili do obehu viaceré dokumentačné videa, vrátane toho zo Slovakia Ringu, kde tento športiak poriadne zahviezdil. Ako sa ukazuje, problém mu nerobí ani driftovanie, a to aj napriek pohonu všetkých kolies, otázkou tak zostáva, v akom pomere ktoré koleso koľko sily reálne dostáva.  



Projekt HN R200 z dieľne firmy Hoffmann & Novague siaha až do roku 2008, kedy sa oficiálne datuje jeho úplný začiatok. Na novodobom R-ku sa tak pracovalo už niekoľko rokov, lepšie povedané, samotný vývoj trval približne dva a pol roka, pričom proces získania homologizácie sa postaral o ďalší rok. Pre úplnosť, R-ko meria na dĺžku 4400, na šírku 2000 a na výšku 1300 milimetrov. Ako sa dozvedáme najnovšie, súdiac podľa ich vlastnej facebookovej stránky, už v polovici budúceho roka by sme sa mali dočkať niečoho nového, keďže R200 nie je posledné slovo zo strany HN-ka. O čo presne pôjde sa na teraz nevie, vráťme sa tak späť do prítomnosti, a teda k oranžovému kupéčku.

Pokiaľ ide o jeho produkciu, stále sa hovorí o výrobe až 30 exemplárov, čo by bolo už na hranici sériovej výroby, či sa tak napokon stane, je na teraz otázne. Každý jeden z týchto exemplárov bude mať 2-ročnú záruku a o servisovanie sa, pochopiteľne, postarajú dealerstvá Audi s možnosťou servisu modelu R8. Cenová politika hovorí o čiastke 7 miliónov českých korún za kus, teda v prepočte približne 260-tisíc €. To rozhodne nie je málo, keďže za taký peniaz v súčasnosti kúpite druhú generáciu R8-čky či Lamborghini Huracán, v oboch prípadoch so 610 koňmi. Zavážiť by však mohli minimálne dva aspekty, a to fakt, že v tomto prípade je vo veci manuálna prevodovka a zároveň skutočnosť, že ide o domáci počin, ktorý odkazuje na jedno z najslávnejších vozidiel značky Škoda. Či tieto argumenty oslovia aj potenciálnych zákazníkov je otázne, v  každom prípade, držíme palce. 

Novodobá podoba slávneho kupé od Škody už môže aj na bežné cesty. Má 430-koňový osemvalec a 6-stupňový manuál!
Zdroj: Jirka Sedlacek Photography
Novodobá podoba slávneho kupé od Škody už môže aj na bežné cesty. Má 430-koňový osemvalec a 6-stupňový manuál!
Zdroj: Jirka Sedlacek Photography
Domov
Zdieľať
Diskusia