Vážme si priateľov, raz ich budeme mať nedostatok.
Ako ste si mnohí všimli, v priebehu života sa okruh našich priateľov rozrastá a v určitom bode začne padať nadol. Pokrok v tejto sociálno-spoločenskej otázke priniesli vedci až nedávno, keď zistili vrchol, kedy dosahujú muži aj ženy najväčšieho počtu priateľov, po ktorom to s nami ide už len dole vodou. Vek spoločenského bohatstva stanovili fínski a britskí vedci na 25 rokov. Štúdie, samozrejme, nemusia platiť na každého a je pochopiteľné, že sa nájdu aj takí, ktorí práve s blížiacou sa tridsiatkou naberajú mnoho kontaktov a známych. Všeobecne pritom platí, že mužská časť populácie je viac obdarená priateľmi ako tá ženská. Situácia sa však napokon pri poklese priateľov obráti. Síce mužov v počte priateľov porazia až vo veku 39 rokov, ale prvenstvo im vydrží už natrvalo. Medzi 45 a 55 rokom života sa pritom sieť priateľov, ako na strane žien, tak na strane mužov stabilizuje.
Autori štúdie vysvetľujú aj príčiny, ktoré tento spoločenský jav spôsobujú. Vo veku, kedy dosahujú obe pohlavia maxima priateľov, sa ženy viac zaujímajú o svojho partnera a nechcene tak dávajú do ústrania priateľské vzťahy. Oproti tomu si muži podvedome udržujú väčší okruh známych, s ktorými sa príležitostne stretávajú. Po svadbe sa počet známych u oboch automaticky zníži, avšak sú to opäť ženy, ktoré svojich priateľov opúšťajú rýchlejšie. Tento stav zapríčiňuje do určitej miery aj častokrát prichádzajúce tehotenstvo a následná starostlivosť o potomkov. Z mladých ľudí, ktorí tak ešte pred nedávnom popíjali v bare, sa stanú starostliví rodičia kontrolujúci, s kým pije ich dieťa. So starnúcimi ratolesťami prichádza aj zabudnutý pocit slobody a na scénu vstupujú nové priateľské vzťahy. Etapa nových kontaktov a navrátenia času prichádza obvykle po štyridsiatke. Štúdia sa vykonávala pomocou telefónnych hovorov 3 miliónov Európanov, u ktorých sa vedel vek aj pohlavie. Sieť priateľov tak zostavovali z pravidelných telefónnych kontaktov. Na námietky, že kontakty sa udržujú aj cez sociálne siete, vedci odpovedajú, že dáta pochádzajú ešte z roku 2007, kedy bol vplyv Facebooku a iných sociálnych médií zanedbateľný.