Odštartuje vojna medzi Adblockom a Facebookom?
Pokiaľ ste doposiaľ využívali AdBlock aj na snáď najobľúbenejšej sociálne sieti Facebooku, zrejme ste už postrehli, že reklám a všeobecne sponzorovaného obsahu je viac než dosť. Okrem bežných reklám sa vám modré "efko" pokúša naservírovať obsah, ktorý je podľa ich špeciálneho algoritmu vyhodnotený ako ideálny práve pre vás, pričom mu k tomu dopomáha i sledovanie vašich navštívených stránok. Ak vám však slovíčko AdBlock nič nehovorí a teda reklamy prijímate vždy a všade, žiadna výrazná zmena vás nečaká. V opačnom prípade si ale budete musieť počkať na aktualizáciu, ktorá bude schopná obísť novú ochranu Facebooku voči reklamným blokovačom.
Facebook usúdil, že ich najnovšia metóda výberu tej správnej reklamy je pre vás natoľko prospešná, že nie je dôvod sa proti nej brániť a teda AdBlock je iba jedná veľká zbytočnosť. "Relevantná a kvalitná reklama môže užitočne pomáhať v nachádzaní nových produktov a služieb. Pretože však nie vždy funguje týmto spôsobom, mnohí ľudia sa začali vyhýbať konkrétnym stránkam alebo používajú softvér blokujúci reklamy" tvrdí Andrew Bosworth, jedna z kľúčových postáv vo vedení Facebooku. Taktiež sa nechal počuť, že online reklamy sú nevyhnutným zlom, ktoré podporuje neplatené veci.
V rámci pripravovanej aktualizácie financovaného obsahu pribudne tiež vlastná úprava reklám, teda do určitej miery budete môcť ovplyvniť, čo všetko sa vám bude/nebude zobrazovať. Do kedy však nová metóda detekcie a znefunkčnenia blokátora bude fungovať? Rozpúta sa "kybernetická vojna" medzi vývojármi AdBlocku a Facebooku?