Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
20. mája 2016 o 19:17
Čas čítania 0:00
Dominik Vetrák

Vývojári upravili ovládanie Uncharted 4, aby si hru mohli užiť aj zdravotne postihnutí hráči

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Naughty Dog dokazuje, že svoje hry robí pre hráčov.

Hry hráčom. Keby sa týmto riadili viaceré herné vydavateľstvá a štúdiá, bol by na tom asi herný priemysel o niečo lepšie. Niekomu sa môže zdať, že dolaďovať hru a načúvať hráčom je zbytočné, vývojári tak strácajú čas alebo je to nepotrebné, no v skutočnosti sú medzi nami stovky až tisíce, možno až milióny hráčov, ktorí pravidelne obdarúvajú vývojárov svojím feedbackom či konštruktívnou kritikou. Aj vďaka tomu sa celý priemysel hýbe dopredu a vďaka takémuto jednému načúvaniu sa zmenilo k lepšiemu aj Uncharted 4.

Hovoríme o príbehu Josha Strauba, šéfredaktora D.A.G.E.R (Disabled Accessibility for Gaming Entertainment Rating System). Tí okrem klasického recenzovania hodnotia hry aj na základe toho, aké prístupné sú pre ľudí s nejakou zdravotnou poruchou či postihnutím, ktoré im znemožňuje ako klasický život, tak aj ten herný. Josh upozorňuje, že pre takýchto ľudí sú hry niečím iným než pre nás, zdravých ľudí. Častokrát v nich mnohí nachádzajú únik od sveta s rôznymi prekážkami a limitmi, zo sveta, kde sú odsudzovaní, ľutovaní či vysmievaní za to, ako vyzerajú a čoho všetkého sú neschopní. Hry pre nich majú obrovský význam aj v tvorení osobnosti a celkovom šťastí, aj preto bol Josh veľmi smutný, keď nedokázal prejsť Uncharted 2, keďže skrz jeho zdravotné problémy nebol schopný bez cudzej pomoci prejsť istú sekvenciu, kde musel opakovane a vo veľkej rýchlosti stláčať dané tlačidlá. Úprimne, niekedy to robí problém asi viacerým z nás, nie to ešte Joshovi. 

Na minuloročnom GDC sa teda Joshovi podarilo stretnúť s Alexandriou Neonakis, jednou z UI (user interface) dizajnérov z Naughty Dog. Presvedčiť ju, aby urobili štvrtý Uncharted prístupnejším pre ľudí s rôznymi zdravotnými obmedzeniami nebol problém. Hlavne po tom, čo jej vysvetlil, čo hry pre takýchto ľudí znamenajú. S myšlienkou zjednodušiť hranie týmto hráčom a fanúšikom série Uncharted sa Alexandria vydala za Bruceom Straleym a Neilom Druckmannom, creative directormi hry a odtiaľ to už šlo ako po masle. Uncharted 4 má výrazné zjednodušujúce mechanizmy a prostriedky, ktoré umožňujú týmto hráčom zvládnuť hru bez väčších problémov. Nebyť Josha, zrejme by sa do Uncharted 4 takéto prvky nikdy neimplementovali a tisíce hráčov by ostali smutnými. Bravo Josh, bravo Naughty Dog. 

Našu recenziu na Uncharted 4 si môžete prečítať tu. Titul sme vychválili do nebies, aj keď mal pár chybičiek, no určite stojí za vašu pozornosť. Už v júni nás potom čaká každoročné E3, na ktorom by sme sa mali viac dozvedieť o singleplayerovom datadisku. Hru si môžete zakúpiť tu.

Vývojári upravili ovládanie Uncharted 4, aby si hru mohli užiť aj zdravotne postihnutí hráči
Zdroj: Kotaku/Naughty Dog
Domov
Zdieľať
Diskusia