Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
29. januára 2016 o 13:28
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Porsche 718 Boxster: Nové označenie, vzhľad, ale (bohužiaľ) aj technika

TECH PORSCHE
Uložiť Uložené

Očakávaná modernizácia oficiálne preniká na povrch s plejádou noviniek.

Najmenšie a zároveň najlacnejšie Porsche bez strechy sa podľa plánov dočkalo faceliftu, ktorý toho zmenil skutočne veľa, najmä na doterajšie pomery značky. Hneď v úvode treba povedať, že po tejto modernizácii si Boxster k svojmu názvu priberá číslicu 718, ktorá odkazuje na niekdajší závodný model. Táto náväznosť však nie je len tak náhodná, 718-ka z 50. rokov totiž pod kapotou schovávala štvorvalcový motor, no a ten je pointou práve nového Boxsteru. Nedávne špekulácie sa totiž naplnili, a tak novinka dáva zbohom atmosférickým šesťvalcom, nakoľko dáva prednosť preplňovaným štvorvalcom. Táto skutočnosť rozhodne na prvý pohľad nepoteší, kompetentní zo strany automobilky to však vidia inak. Facelift nielenže pridá 35 koní a 60, respektíve 100 N.m, obmena agregátov zaručí väčšiu pružnosť a odozvu motora, a to najmä v oblasti nízkych a stredných otáčkach, čo sa podpísalo pod lepším časom samotného zrýchlenia. Základ ponúkne dvojlitrový štvorvalec s výkonom 300 koní a 380 N.m, zatiaľ čo silnejšia verzia S disponuje 2,5-litrovým štvorvalcom so silou 350 koní a 420 N.m. Prvý menovaný dokáže s PDK prevodovkou a príplatkovým paketom Sport Chrono atakovať hranicu 100 km/h už za 4,7 sekundy, zatiaľ čo druhý spomínaný len za 4,2 sekundy.

Odporúčané
Vyskúšala som si elektromobil Porsche Taycan: Na nemeckej diaľnici som išla neobmedzenou rýchlosťou, nabíjanie trvalo 18 minút Vyskúšala som si elektromobil Porsche Taycan: Na nemeckej diaľnici som išla neobmedzenou rýchlosťou, nabíjanie trvalo 18 minút 29. októbra 2024 o 12:30

Pre porovnanie, špičkový 380-koňový Cayman GT4 s 3,8-litrovým šesťvalcom túto disciplínu zvládne „až“ za 4,4 sekundy. Radikálny downsizing okrem toho zaručil 13 %-ný pokles v prípade spotreby - 6,9, respektíve 7,3 l/100 km v kombinovanom cykle. Okrem toho došlo k zmene rozloženia hmotnosti, pričom podvozok ako taký údajne vystupuje ešte športovejším dojmom. No a v neposlednom rade tu máme výraznou mierou aktualizovaný vzhľad, a to až v takej miere, že na toľké zmeny nie sme zo strany Porsche zvyknutí ani pri medzigeneračných obmenách modelov nieto pri facelifte. Predná časť je prakticky úplne nová, keďže okrem nového nárazníka sme svedkami inak tvarovaných bi-xenónových svetlometov s efektnou grafikou pozostávajúcou z LED-iek. Zmeny neobišli ani prahy, kľučky dverí či bočné nasávacie otvory. Vzadu dominujú pomerne netradičné svetlomety s čírou optikou, ktoré sú navyše spojené akýmsi mini spojlerom, uprostred ktorého je nápis Porsche. Interiér ponúka kvalitnejšie materiály a spracovanie, pozmenené výduchy klimatizácie, ale aj samotný volant. Cenové relácia začínajú na nemeckom trhu pri čiastke od necelých 54-tisíc, respektíve niečo málo cez 66-tisíc eur za silnejšie S-ko.

Porsche 718 Boxster: Nové označenie, vzhľad, ale (bohužiaľ) aj technika
Porsche 718 Boxster: Nové označenie, vzhľad, ale (bohužiaľ) aj technika
Porsche 718 Boxster: Nové označenie, vzhľad, ale (bohužiaľ) aj technika
Porsche 718 Boxster: Nové označenie, vzhľad, ale (bohužiaľ) aj technika
Porsche 718 Boxster: Nové označenie, vzhľad, ale (bohužiaľ) aj technika
Porsche 718 Boxster: Nové označenie, vzhľad, ale (bohužiaľ) aj technika
Porsche 718 Boxster: Nové označenie, vzhľad, ale (bohužiaľ) aj technika
Porsche 718 Boxster: Nové označenie, vzhľad, ale (bohužiaľ) aj technika
Porsche 718 Boxster: Nové označenie, vzhľad, ale (bohužiaľ) aj technika
Domov
Zdieľať
Diskusia