Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 22. 8. 2019 meniny má Tichomír

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti - Miesta
12
johnnybravo
18. január 2016, 18:18

Žiadne pásy a ruka pripravená na kľučke. Estónci otvorili svoju ľadovú cestu naprieč Baltským morom

Ak si chcel niekedy jazdiť po mori, teraz nastal tvoj čas.

johnnybravo
18. január 2016, 18:18
Žiadne pásy a ruka pripravená na kľučke. Estónci otvorili svoju ľadovú cestu naprieč Baltským morom
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
12
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Riskoval by si vlastný život, len kvôli tomu, aby si si skrátil 29-kilometrovú cestu na necelé štyri kilometre? Tvoja odpoveď pravdepodobne znela nie, ale mnohí odvážni estónski vodiči neváhali ani sekundu, keď sa im naskytla možnosť využiť opäť otvorenú ľadovú cestu naprieč Baltským morom. Tradične využívaná cesta sa otvára takmer každú zimu, keď sa na povrchu mora vytvorí dostatočná vrstva ľadu na to, aby po ňom mohli prechádzať autá a dostať sa tak z mesta Haapsalu na polostrov Noarootsi o niekoľko minút rýchlejšie.

 

Keď si niekedy v televízii sledoval vodičov kamiónov šoférujúcich svoje stroje po ľadových cestách, možno ti to prišlo ako slušné adrenalínové dobrodružstvo, ale na takýchto cestách bežné pravidlá cestnej premávky ani zďaleka neplatia. Na cestu sú vozidlá púšťané v trojminútových intervaloch, aby náhodou priveľká hmotnosť za sebou idúcich áut nepoškodila ľad a minimálna rýchlosť je stanovená na 25 kilometrov za hodinu, pretože ak by na dlhší čas vozidlo kleslo pod ňu, mohlo by sa stať, že by to ľad nevydržal. Samozrejme, je stanovené aj maximum vo výške od 40 kilometrov za hodinu až do 70 kilometrov za hodinu, v závilosti na časti cesty. Azda najdôležitejšou radou však je to, že človek by mal mať v každej sekunde ruku blízko kľučky na dverách, a samozrejme jazdiť bez bezpečnostného pásu, pretože ak by sa vozidlo šlo prepadnúť, rozhodovala by každá sekunda. My by sme si určite zvolili dlhšiu trasu, ale ak si trúfaš, potom si môžeš urobiť výlet do Estónska a vyskúšať si takúto jazdu na vlastnej koži.

 

Žiadne pásy a ruka pripravená na kľučke. Estónci otvorili svoju ľadovú cestu naprieč Baltským moromŽiadne pásy a ruka pripravená na kľučke. Estónci otvorili svoju ľadovú cestu naprieč Baltským moromŽiadne pásy a ruka pripravená na kľučke. Estónci otvorili svoju ľadovú cestu naprieč Baltským moromŽiadne pásy a ruka pripravená na kľučke. Estónci otvorili svoju ľadovú cestu naprieč Baltským moromŽiadne pásy a ruka pripravená na kľučke. Estónci otvorili svoju ľadovú cestu naprieč Baltským moromŽiadne pásy a ruka pripravená na kľučke. Estónci otvorili svoju ľadovú cestu naprieč Baltským moromŽiadne pásy a ruka pripravená na kľučke. Estónci otvorili svoju ľadovú cestu naprieč Baltským moromŽiadne pásy a ruka pripravená na kľučke. Estónci otvorili svoju ľadovú cestu naprieč Baltským morom

Žiadne pásy a ruka pripravená na kľučke. Estónci otvorili svoju ľadovú cestu naprieč Baltským morom

 

Ohodnoť článok
4
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie