Tieto slovenské relácie u divákov úplne pohoreli.
Slovenské televízie za poslednú dekádu priniesli množstvo relácií a seriálov, ktoré mali ambíciu osloviť široké publikum. Niektoré však narazili na tvrdú realitu a aj napriek vysokým očakávaniam u divákov pohoreli.
Niektoré z týchto programov dokonca nedosiahli ani 10 % hodnotenie na ČSFD, čím sa zaradili medzi najväčšie prepadáky slovenskej televíznej tvorby. V tomto článku sa pozrieme na tie najväčšie televízne sklamania a na dôvody, prečo u divákov neuspeli.
10. Take me out (2017)
Hodnotenie: 11 %
Take me out bola televízna zoznamovacia šou, ktorá bola nemilosrdným testom pre mužské ego. V každej epizóde sa porota tridsiatich žien z Česka a Slovenska stretla so štyrmi slobodnými mužmi, ktorí sa ich snažili zaujať a získať ich priazeň. Každý z nich sa musel predviesť tak, aby ženy očaril. Ony však mohli kedykoľvek stlačiť červené tlačidlo, keď už o muža stratili záujem. Na konci si muž vyberal spomedzi tých, ktoré ostali v hre, a ak to medzi nimi zaiskrilo, vyrazili na romantické rande.
9. Život po ruži (2024)
Hodnotenie: 11%
Šou Život po ruži sledovala životy účastníčok z obľúbenej reality šou Ruža pre nevestu po skončení relácie. V sprievode Nathana, ktorý je známy zo šou Love Island, sa mali diváci dozvedieť, čo sa u účastníčok zmenilo v súkromnom aj pracovnom živote, aký je ich záujem o randenie, a ďalšie pikošky z ich každodenného života.
Táto šou nemá na ČSFD žiadne komentáre, no nízke hodnotenie mohlo spôsobiť, že divákom mohla chýbať jedinečná atmosféra a zápletky, ktoré boli iba na vile.
8. Vtip za stovku (2024)
Hodnotenie: 11%
Relácia Vtip za stovku je zábavno-súťažná šou, kde moderátori Ondrej Kandráč a Filip Tůma spolu s hosťami súťažia o to, či majú lepšie vtipy Východniari alebo Záhoráci. Diváci tiež prispievajú vlastnými vtipmi. Avšak podľa recenzií pravdepodobne až tak vtipné neboli.
7. Koleso šťastia (2016)
Hodnotenie: 10 %
Relácia Koleso šťastia bola súťažná šou, kde súťažiaci točili obrovským kolesom s rôznymi sumami peňazí a odmenami. Po každom zatočení hádali písmená do tajničky - ak uhádli, získavali body alebo peňažné výhry.
Relácia bola inšpirovaná americkým formátom Wheel of Fortune, ktorý je veľmi populárny po celom svete. V minulosti bežal aj na Slovensku, a tak sa TV Markíza rozhodla nápad obnoviť s novým moderátorom Lukášom Adamcom. Podľa hodnotení to však divákov nebavilo.
6. Láska na chate (2022)
Hodnotenie: 10 %
V tejto reality šou sa nezadaní ľudia vo veku od 18 do 60 rokov stretli v luxusných horských chatách na Kysuciach, kde majú šancu zamilovať sa „na prvý pohľad“. Po prvom stretnutí v romantickej chatke sa každá dvojica rozhodne, či spolu zostane ďalší deň – maximálne však štyri dni – a na konci zistia, či z chaty odídu ako pár alebo si dajú zbohom.
5. Heslo (2024)
Hodnotenie: 7 %
Heslo bola pomerne nová súťažno-zábavná šou, ktorá sa však na obrazovkách dlho neudržala. V januári TV JOJ odvysielala 4 epizódy, no kvôli neúspechu sa prestala vysielať.
Známe osobnosti v nej mali pomáhať divákom vyhrať finančné odmeny v sprievode zabávačov Michala Hudáka a Sväťa Malachovského. Šou moderovala Jasmina Alagič Vrbovská.
4. Zlatá maska (2020)
Hodnotenie: 6 %
Štvrté miesto si vyslúžila relácia Zlatá maska, ktorú sme už raz do nášho rebríčku najhorších šou zaradili. V česko-slovenskej speváckej šou súťažilo 12 známych osobností, zamaskovaných tak, že ich nie je možné rozoznať. Diváci aj televízni detektívi Jiřina Bohdalová, Michal Hudák, Jakub Prachař a Libor Bouček sa každý týždeň snažili podľa hlasu uhádnuť, kto sa skrýva pod maskou.
Diváci však relácii vyčítali najmä to, že ju televízie vysielali pre Čechov aj Slovákov, a teda často nepoznali známe celebrity susedskej krajiny.
3. Tvoja MINI tvár znie povedome (2021)
Hodnotenie: 5 %
Mini verzia úspešnej šou Tvoja tvár znie povedome, kde talentované deti vo veku 5 až 12 rokov predvádzali imitácie slovenských a svetových popových hviezd. Súťažili o finančné výhry pre dobročinné účely a ich výkony hodnotila hviezdna porota s moderátorom Martinom Nikodýmom.
Slovákov však účasť detí v šou pobúrila a na ČSFD neplýtvali kritikou.
2. Hypnoshow (2019)
Hodnotenie: 3 %
Na druhom mieste sa umiestnila šou, ktorá je slovenskou verziou britského formátu You're Back in the Room od BBC Studios. Na Slovensku sa však súťažná relácia ani náhodou nestretla s úspechom.
V Hypnoshow, ktorú moderoval Dano Dangl, súťažiaci pod hypnózou plnili rôzne úlohy a počas štyroch kôl s finále sa snažili vyhrať až 12 500 eur. Diváci však spochybňovali autentickosť hypnózy a celkovo šou považovali za trápnu.
1. Lovci peňazí (2019)
Hodnotenie: 0 % (áno, vážne)
Titul najhoršej relácie si vyslúžila súťažná šou Lovci peňazí, v ktorej súťažiaci získali šancu vyhrať veľkú finančnú odmenu. Úlohou účastníkov bolo nájsť na žrebe tri rovnaké TV symboly, čo im otvorilo možnosť si počas 20 sekúnd uloviť peňažnú výhru v nádobe s lietajúcimi loptičkami.
Prečo táto šou skončila až s takýmto nízkym hodnotením, nie je úplne známe, archívne epizódy totiž nie je možné nájsť ani na stránke TV Markízy. V komentároch diváci kritizovali najmä nadváhu a nedostatok humoru zo strany moderátora.