Garnier chce dlhodobo vytvárať udržateľnejšiu krásu.
V rámci svojej dlhodobej iniciatívy Green Beauty chce dlhodobo znižovať svoj vplyv na planétu a životné prostredie. Táto ambiciózna stratégia zahŕňa komplexný prístup k udržateľnosti – od ekologickejších obalov, zodpovedného získavania ingrediencií až po záväzok byť cruelty free, a to nielen v Európe, ale na celom svete vrátane Ameriky a Číny.
Už žiadne testovanie na zvieratách
Stať sa absolútne cruelty free značkou je iba jedným z mnohých dlhodobých cieľov, ktoré si spoločnosť stanovila pred piatimi rokmi. Už v roku 2020 totiž spustila svoju iniciatívu Green Beauty – dlhodobý plán, ako zmeniť spôsob, akým funguje od A po Z. Cieľom je znížiť dopad na planétu a zmeniť každý krok vo výrobe, balení aj distribúcii produktov na udržateľnejší.
Spoločnosť Garnier sa usiluje zlepšiť svoje výrobné procesy tak, aby boli ohľaduplnejšie k životnému prostrediu, a zároveň chce motivovať svojich zákazníkov k zodpovednejšiemu správaniu voči prírode.
Značka Garnier urobila ďalší krok k tomu, aby sa stala plne oddanou, skutočne udržateľnou a transparentnou značkou, ktorá prináša Green Beauty každému z nás.
„Garnier pozná snáď každý. Spolupracovať s jej predstaviteľmi na ukončení testovania na zvieratách v kozmetickom odvetví a schváliť ju oficiálne v rámci programu Leaping Bunny pod organizáciou Cruelty Free International je významná udalosť. Predstavitelia značky dôkladne overovali všetkých svojich dodávateľov a zdroje počas niekoľkých mesiacov, takže výsledkom sme si absolútne istí," uviedla generálna riaditeľka organizácie Cruelty Free International Michelle Thew.

Nejde o žiadnu formalitu – pre získanie dôležitého certifikátu bolo potrebné podniknúť množstvo krokov. Program Leaping Bunny totiž vyžaduje, aby značky preverili celý svoj dodávateľský reťazec.
To znamenalo získať vyhlásenia od viac ako 500 dodávateľov a prejsť si cez 3 000 rôznych ingrediencií, ktoré prichádzajú z celého sveta. Celý proces trval niekoľko mesiacov, ale výsledok stojí za to – každý jeden produkt Garnier je už oficiálne súčasťou Leaping Bunny programu.
„Garnier sa angažuje proti testovaniu na zvieratách už od roku 1989. Oficiálne schválenie organizáciou Cruelty Free International v rámci programu Leaping Bunny je pre značku obrovským míľnikom, pričom vždy išlo o dôležitú súčasť našej misie Green Beauty," myslí si globálny riaditeľ značky Garnier Adrien Koskas.

Ak chce značka získať tento certifikát, musí ukončiť testovanie všetkých produktov aj zložiek na zvieratách všade vo svete. Zároveň je povinná odmietnuť používanie akýchkoľvek ingrediencií, ktoré boli testované na zvieratách, aj keď pochádzajú z krajín, kde je takýto postup stále legálny.
Dlhodobé ciele s ohľadom na planétu
Podľa Garnier, nechcú robiť iba malé ekologické gestá, ale skutočne transformovať celý svoj hodnotový reťazec a významne znížiť dopad na životné prostredie.
45 % našich plastových obalov dnes vyrábame z recyklovaných plastov a v prípade PET plastov dosahujeme až 89 % podiel.
Jedným z cieľov je do roku 2030 vylúčiť prvotné plasty (teda čerstvé plasty vyrobené z nových, dosiaľ nepoužitých surovín) zo všetkých obalov, čím sa ušetrí až 40 tisíc ton prvotných plastov ročne. Že to myslia vážne dokázali už v roku 2023, kedy bolo 89 % všetkých obalov vyrobených z recyklovaných materiálov.
Skvelým príkladom udržateľných aktivít sú napríklad jednorazové obrúsky, ktoré si už niekoľko rokov v našich obchodoch nekúpiš. Namiesto toho Garnier ponúka alternatívy, ako sú micelárne vody a znovupoužiteľné odličovacie tampóny, ktoré sú šetrnejšie k životnému prostrediu.

Nielen obal, ale aj obsah
Zelené zmeny sa dotkli nielen obalov, ale aj zloženia väčšiny kozmetických produktov na telo, pleť aj vlasy. Až 99 % všetkých ingrediencií je dnes vegánskych, čo znamená, že nie sú živočíšneho pôvodu.
Dokonalým príkladom moderných a zároveň ekologických technológií je napríklad čistý vitamín C a kyselina salicylová. Vďaka svojej technickej zručnosti dokázali vyrobiť čistú účinnú látku prírodného pôvodu z obnoviteľných zdrojov, ktorá tiež na pleti dosahuje vysokú účinnosť.
„Pevne veríme v špičkové vedecké poznatky o prírode a zloženie našich produktov postupne formulujeme s využitím ekologických vied vrátane nášho čistého vitamínu C a kyseliny salycilovej. Aj v budúcnosti chceme spájať inovácie s udržateľnejšími postupmi,“ hovorí globálny prezident značky Garnier Marc Baland.
Sme presvedčení, že pomocou Green Science dokážeme vytvárať zodpovedné produkty, ktoré spájajú to najlepšie z prírody a účinnosti vďaka efektívnym zloženiam s menšími dôsledkami pre planétu.
Ďalším významným míľnikom, ktorý chce Garnier dosiahnuť, je zvýšiť podiel produktov vyrábaných z ekologického hospodárstva na 95 %. „Veríme v špičkové vedecké poznatky o prírode a že náš cieľ môžeme dosiahnuť vďaka procesom biotechnológie a zelenej chémie.“
Garnier chce do budúcna využívať ešte viac obnoviteľných surovín, a to tak, aby z toho mali úžitok všetci – ty, miestne komunity aj naša planéta.