Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
27. júna 2024 o 14:30
Čas čítania 4:12
Radka Klučárová

Kritizovanú bratislavskú kaviareň ľudia obvinili, že okopírovala dizajn poľskej pekárne. Z Varšavy nám napísali, že to nie je ok

Kritizovanú bratislavskú kaviareň ľudia obvinili, že okopírovala dizajn poľskej pekárne. Z Varšavy nám napísali, že to nie je ok
Zdroj: @rano_kaviaren, @rano_piekarnia (Instagram)
GASTRO GASTRO BRATISLAVA GASTROPRIEMYSEL POĽSKO SPRÁVY Z DOMOVA SPRÁVY ZO SVETA
Uložiť Uložené

Kaviareň Ráno najskôr niektorých nahnevala svojským prístupom k zákazníkovi. Neskôr sa pridali hlasy, ktoré poukázali na jej logo a názov. Tie sa totiž nápadne zhodujú s názvom a logom pekárne v poľskej Varšave.

Novootvorená kaviareň Ráno v Bratislave najskôr vzbudila pozornosť pasívne agresívnou správou, ktorou reagovala na nespokojného zákazníka. Nepáčil sa mu jednoeurový príplatok za ovsené mlieko. „Kapitalizujete na ľuďoch, ktorí majú intoleranciu a iné mlieko nemôžu piť,“ napísal im v správe. 

Kaviareň mu v odpovedi odkázala, aby radšej vyhľadával podniky, v ktorých si môže dovoliť lacnejšiu kávu. „Ak vám nevyhovujú naše ceny, skúste navštíviť Trieste alebo Keps, možno tam nájdete niečo vo vašej cenovej relácii,“ zaznelo v správe.

Viacerí ľudia sa zhodli, že im neprekáža príplatok, ktorého výška je na rozhodnutí každého podnikateľa, ale správanie, akým na sťažnosť zareagovali. „Ja verím, že sa vám podarí náprava image. Ak to bola nešťastná reakcia jednej zamestnankyne, ktorá tam už nepracuje, tak potom je to veľká škoda. Verím, že pre vás je to poučenie, ale klientelu o tom budete musieť naozaj presvedčiť. Som zvedavá, ste v mojom obľúbenom hoode a veru dobrých kaviarní nikdy nie je dosť,“ odkázala im Monika. 

Baví ťa naša tvorba? Pridaj sa do klubu Refresher+. Okrem množstva benefitov, ktoré na teba čakajú, získaš neobmedzený prístup k prémiovému obsahu.

Identita podobná úspešnému podniku z Poľska

Kaviareň sa následne ospravedlnila a zákazníkom ponúkla na skúšku mlieko do kávy zadarmo. Tým sa však príbeh nekončí. Zakrátko sa ozvali hlasy, ktoré poukázali na jej logo a názov. Tie sa totiž nápadne zhodujú s tými v poľskej Varšave.

Odporúčané
Zamestnanci McDonald's opäť čistili životné prostredie na Slovensku. Najviac odpadu vyzbierali v tomto meste Zamestnanci McDonald's opäť čistili životné prostredie na Slovensku. Najviac odpadu vyzbierali v tomto meste 12. decembra 2024 o 10:00

„Ja by som sa ešte chcela spýtať, prečo máte úplne totožný názov aj logo ako pekáreň z Varšavy, ktorá funguje oveľa dlhšie. To je nejaká spolupráca?“ opýtala sa na Instagrame v komentári pod príspevkom kaviarne zákazníčka Gabriela. 

Obe prevádzky sa volajú rovnako. Tá slovenská má za názvom a podtržníkom na Instagrame uvedené, že ide o kaviareň. Podobné meno má aj poľská prevádzka, ktorá za slovo Rano a podtržník v instagramovom názve pridala dôvetok pekáreň.

kaviarne
Zdroj: @rano_kaviaren, @rano_piekarnia (Instagram)

Remeselná pekáreň Rano vo Varšave má na Instagrame 13-tisíc followerov. Pod týmto názvom s rovnakou vizuálnou identitou funguje už od roku 2018. Podoba vzbudila podozrenia, že sa podnikatelia v Bratislave až príliš inšpirovali poľskou prevádzkou.

Jeden rozdiel by sme však našli. Kým slovenská prevádzka sa špecializuje skôr na kávu a pečivo je len doplnkom k ponuke, poľská prevádzka sa oveľa výraznejšie sústreďuje na výber pečiva.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako na celú situáciu zareagovala poľská prevádzka.
  • Čím sa pri kreovaní vizuálnej identity inšpirovali bratislavskí podnikatelia.
  • Čo si o podobnosti loga a názvu myslí grafický dizajnér.
  • Čo mohlo podobnosti v logu spôsobiť.
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 162377 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: Celodenný Skipas v PARK SNOW Donovaly ZDARMA , Poukázka v hodnotě 200 korun na nákup v Furiosa alebo PPV kód na Oktagon 65
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia