Obsadenie plné zvučných mien je oslavou 10. výročia pôsobenia návrhára Glenna Martensa v štruktúrach parížskeho ateliéru.
Francúzska značka Y/Project odhalila novú kolekciu vo veľkom štýle. Jej modely na sezónu jeseň/zima 2024 si obliekli známe tváre šoubiznisu, ako napríklad bývalá pornoherečka Mia Khalifa, raperi Kanye West (Ye) a Tyga, modelka Irina Shayk alebo speváčka Charlie XCX.
Vedenie spoločnosti týmto oslávilo 10. výročie pôsobenia návrhára Glenna Martensa v štruktúrach parížskeho ateliéru. Kreatívny riaditeľ, ktorý okrem iného vedie aj taliansku ikonu Diesel, dostal Y/Project na veľké prehliadkové móla a získal si srdcia módnych nadšencov z celého sveta. Tentoraz novinku predstavil len online.
Zatiaľ čo Martens viedol veľkú šou značky Diesel na milánskom týždni módy, vedenie Y/Project belgickému tvorcovi oznámilo, že tento mesiac nebude súčasťou prehliadkového kolotoča v Paríži. „Úprimne povedané, mali sme problém s peňažnými tokmi,“ povedal kreatívny riaditeľ pre Vogue a pokračoval: „Komerčnú prehliadku sme robili počas mužského týždňa módy (v januári) a skutočne sme rástli. V určitom momente sa musíte rozhodnúť. Je to 450 000 eur za prehliadku alebo 450 000 eur za predplatenie výroby a zabezpečenie, aby sa kolekcia dostala na predajnú plochu včas.“
Rozhodnutie nemalo žiadny vplyv na kvalitu a výsledný vzhľad kolekcie. Martens zostal verný svojej typickej avantgardnej estetike a pri tvorbe jednotlivých siluet kládol dôraz na individualitu a nezávislosť nositeľa. Kúsky z kolekcie jeseň/zima 2024 v sebe spájajú energiu surovej ulice s odvážnymi líniami, drzými odkazmi a unisex vzhľadom. Všetky produkty vyzerajú precízne skonštruované a majú jedinečnú identitu.
Pozri si celý lookbook kolekcie jeseň/zima 2024 od parížskeho ateliéru Y/Project v galérii. Je plný hviezdnych mien, ktoré avantgardné modely značky nosia aj v súkromí. Kolekcia bude v predaji v priebehu leta v online obchode.
Značku Y/Project založil marocký módny návrhár Yohan Serfaty v roku 2011. Úspech odevnej spoločnosti na prehliadkovom móle však prišiel až po jeho odchode o približne tri roky neskôr, keď na pozíciu kreatívneho riaditeľa nastúpil Glenn Martens.
Belgičan má jasný rukopis módneho inštitútu Royal Academy of Fine Arts v Antverpách a vo svojich návrhoch spája drzosť a surovosť ulice so silným zmyslom pre detail a s postojmi, ktoré často šokujú širokú verejnosť.