Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Vyskúšaj REFRESHER+ len za 1 €
Tento článok je sponzorovaný obsah spoločnosti SAVO.
12. októbra 2023, 12:00
Čas čítania 2:55
Sponzorovaný obsah

Túto značku používala už tvoja babka a dodnes je obľúbená. Toto sú zaujímavosti o legendárnom produkte, ktorý nájdeš u každého

Túto značku používala už tvoja babka a dodnes je obľúbená. Toto sú zaujímavosti o legendárnom produkte, ktorý nájdeš u každého
Zdroj: Unsplash/Jeshoots.com, Savo
ZAUJÍMAVOSTI DOMÁCNOSŤ VECI V DOMÁCNOSTI
Uložiť Uložené

Už ôsmy rok získava ocenenie Najdôveryhodnejšia značka spotrebiteľov a určite ju máš doma aj ty.

Je verným pomocníkom v domácnosti, ktorý používala aj tvoja babka. Reč je o značke čistiacich prostriedkov Savo, ktorá oslavuje jubileum 50 rokov a je jednotkou medzi dezinfekciami. Vedel si, že Savo malo vo svojich začiatkoch úplne iný účel? Čítaj ďalej a dozvieš sa celý príbeh tejto obľúbenej česko-slovenskej značky.

Zrod prvého produktu

Písal sa rok 1973, keď prvá fľaška produktu Savo uzrela svetlo sveta v československom Bohumíne. Hoci sme dnes zvyknutí na plastové fľaše, v tej dobe sa roztok chlornanu sodného dával do skla. S ručne nalepenými etiketami.

Takto vyzeralo Savo na začiatku svojej „kariéry“.
Takto vyzeralo Savo na začiatku svojej „kariéry“. Zdroj: Savo

A prečo práve pomenovanie Savo? Slovo vzniklo z českého slovného spojenia „sanace vody“. Roztok bol primárne určený na dezinfekciu vody a stal sa okamžitým hitom na tuzemskom trhu.

Postupný vývoj značky

Savo prešlo mnohými vývojovými štádiami a v priebehu času pomaly menilo aj svoj dizajn. Sklenené balenie bolo nahradené plastovým a pôvodné bakelitové vrchnáky vystriedali tie s bezpečnostným uzáverom.

Ďalší vývoj vzhľadu produktov Savo prišiel v 80. rokoch, keď bola prvýkrát zvolená charakteristická žltá farba obalu dezinfekčného prípravku Savo Original. Ale žltá farba nebola zvolená náhodou. Na ochranu chloridových prípravkov pred slnkom a oxidáciou sa najlepšie javila čierna farba, tá však nebola marketingovo atraktívna ani dostupná na trhu.

Na obrázku vľavo vidíš výrobu Sava, keď sa ešte plnil do sklenených fliaš. Vpravo je už plastová verzia v ikonickej žltej farbe.
Na obrázku vľavo vidíš výrobu Sava, keď sa ešte plnil do sklenených fliaš. Vpravo je už plastová verzia v ikonickej žltej farbe. Zdroj: Savo

Z toho dôvodu bola uskutočnená výskumná štúdia s cieľom zistiť, ktorá zo svetlých farieb by dokázala ochrániť prípravok pred negatívnymi vonkajšími vplyvmi. Výsledkom výskumu bola jednoznačná voľba žltej farby, ktorá sa zachovala dodnes.

90. roky – Savo sa rozrastá a veľké nešťastie

Toto obdobie bolo významným aj pre značku Savo, ktorá sa rozhodla rozšíriť svoj produktový rad. Na trh prvýkrát prišli produkty ako Savo Prim, Savo Perex, Savo Proti Plesniam a špeciálny rad na čistenie a dezinfekciu toaliet. Verejnosť si ich okamžite obľúbila.

Veľkým favoritom je Savo Proti Plesniam, ktorého sa ročne predá viac než 1,5 milióna kusov v Česku a na Slovensku. Tento produkt úspešne pôsobí aj v zahraničí.

Produktový rad z 90. rokov
Produktový rad z 90. rokov Zdroj: Savo

Bohužiaľ, v roku 1997 prišla skaza. Mesto Bohumín, domov výrobkov Savo, zasiahla ničivá tisícročná povodeň, ktorá spôsobila miliardovú spúšť. Následkom dlhotrvajúcich dažďov sa rozvodnila rieka Odra so svojimi vedľajšími tokmi, ktoré v priebehu niekoľko hodín zaplavili mesto vrátane domov, inštitúcií a tovární.

Dopyt po produktoch Savo sa v dôsledku ničivého živla zvýšil a ten musela značka pokrývať aj napriek škode v hodnote desiatok miliónov korún.

Od roku 2000 až po súčasnosť

Nové tisícročie prinieslo pre Savo mnoho úspešných zmien. K stále sa rozširujúcemu portfóliu produktov pribudla taktiež expanzia značky za hranice Česka a Slovenska na niekoľko trhov východnej Európy. Prelom pre značku Savo prišiel v roku 2013, keď ju získala spoločnosť Unilever.

Vo vzhľade produktov Savo nastala ďalšia zmena. Značka ako jedna z prvých na českom trhu zaviedla v roku 2005 takzvané „shrinked sleeves“, čiže zmrštené návlekové etikety. Táto inovácia zmodernizovala Savo a zvýšila predaj sortimentu značky.

Takto vyzerá spomínaný obal na produkte Savo.
Takto vyzerá spomínaný obal na produkte Savo. Zdroj: Savo

O desať rokov neskôr sa produkty Savo rozšírili o sortiment bez chlóru. Ide o výrobky, ktoré majú dezinfekčný čistiaci účinok bez prítomnosti chlormanu sodného. Produkty Savo Bez Chlóru príjemne rozvoňajú celú domácnosť a sú vhodné aj na čistenie detských hračiek. Baktérie v tomto prípade nemajú šancu, pretože bezchlórové spreje ich odstránia až na 99,9 %. Hoci išlo o razantný krok, dezinfekcie s chlórom tvoria aj naďalej gro predaja tejto značky.

Do rodiny produktov Savo pribudli aj pracie prostriedky ako gély, prášky, aditíva a pracie kapsuly, ktoré odstraňujú aj odolné škvrny a zanechávajú bielizeň čistú a sviežu.

Savo chce ísť ruka v ruke s prírodou

Udržateľnosť je pre Savo dôležitou oblasťou. Je pohonom značky pri inovácii jej produktov, aby minimalizovala ich ekologický dosah a nezaťažovali prírodu. Pri vybraných produktoch z portfólia Savo značka napríklad využíva na výrobu obalov recyklovaný plast alebo upravila ich zloženie, aby boli šetrnejšie k životnému prostrediu.

Čistiace produkty Savo z radu Botanitech.
Čistiace produkty Savo z radu Botanitech. Zdroj: Savo

Čistiace a dezinfekčné spreje Savo sa z 50 % vyrábajú z recyklovaného plastu a pracie gély vynikajú biorozložiteľným zložením a čistiacou zložkou na prírodnej báze. Nový rad Savo Botanitech obsahuje čistiacu zložku na 100 % prírodnej báze s pH neutrálnou patentovanou technológiou, 24-hodinovou antibakteriálnou ochranou a 100 % biorozložiteľnými parfumami. Reprezentuje tak prvý rad výrobkov Savo inšpirovaný prírodou.

Kúp si do domácnosti Savo Botanitech

Nejedna slovenská domácnosť má produkty Savo uložené vo svojich skrinkách. Potvrdzuje to aj ocenenie Najdôveryhodnejšia značka spotrebiteľov v kategórii čistiacich prostriedkov, ktoré získava od roku 2015 už ôsmy rok za sebou. Do budúcna si značka predsavzala rozvíjať a inovovať svoje prípravky, aby vyhovela potrebám a požiadavkám spotrebiteľov v Českej i Slovenskej republike a zároveň dbala na udržateľnosť.

Používajte biocídy bezpečným spôsobom. Pred použitím si vždy prečítajte etiketu a informácie o výrobku.
Domov
Zdieľať
Diskusia