Eurovea chcela tento rok viac upozorniť na potrebu vzájomného porozumenia.
Transrodová modelka Charlotte Srnčík je súčasťou vianočnej kampane bratislavského obchodného centra Eurovea. „Našou ambíciou je špeciálne na Vianoce, sviatky lásky a spolupatričnosti, ľudí spájať a nehľadať deliace čiary. Nachádzať to dobré a nie to, čo nás rozdeľuje. A práve preto sa tvárou našej vianočnej kampane stala po prvýkrát transrodová modelka,“ uvádzajú v sprievodnom článku na webstránke.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Každoročná vianočná výzdoba na promenáde, menšie vianočné trhy či lákanie zákazníkov na výhodné vianočné zľavy sú už tradíciou. Eurovea však chcela tento rok viac upozorniť na potrebu vzájomného porozumenia. Ľuďom na sociálnych sieťach sa kampaň podľa komentárov páči.
Charlotte „schytáva“ desiatky pochvál a okrem toho nákupnému centru ľudia ďakujú, že držia krok s dobou. „Je potešujúce, že konečne niekto v tejto krajine má guráž toto spraviť,“ píše sa v jednom instagramovom komentári. „Ja si želám niečo: aby ľudia, ako tuto slečna, mali tiež právo sa verejne ukazovať a prezentovať bez strachu,“ znie ďalší.
Samotná Charlotte už kampaň prezdieľala aj na svojom Instagrame. „Je pre mňa obrovská česť byť tvárou kampane ako transrodová žena,“ povedala pre Refresher. „Verím, že Eurovea otvorí oči slovenskej spoločnosti, pretože toto je obrovská vec hlavne pre LGBTI+ komunitu. Som rada, že nás je vo verejnom priestore konečne vidieť – to, že tu naozaj sme a existujeme.“ Eurovei je vďačná a dúfa, že podobné kampane sa na Slovensku stanú bežnými.
S istou dávkou nenávistných prejavov sa síce stretla, ale vraví, že aj v súkromných správach má veľa podporných odkazov. Hejt prišiel v menšej miere, než očakávala.